Inlägg från: Frankofilen |Visa alla inlägg
  • Frankofilen

Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?

Det hände ingenting med mitt kiss, absolut ingenting. Men jag funderar på om det inte har med koncentrationen av urinen att göra. Jag ska testa i morgon bitti när jag har mer koncentrerat kiss och se vad som händer.

Nu var kisset helt ofärgat. Kan det påverka tro?

Jag har två pojkar sedan tidigare och har ingen aning om vem som finns inne i magen. Önskar att jag hade rödkål hemma. Ska köpa imorgon. Skrattande

Kul tråd!

• Frankofilen
    Frankofilen skrev 2011-06-29 20:14:31 följande:
    Det hände ingenting med mitt kiss, absolut ingenting. Men jag funderar på om det inte har med koncentrationen av urinen att göra. Jag ska testa i morgon bitti när jag har mer koncentrerat kiss och se vad som händer.

Nu var kisset helt ofärgat. Kan det påverka tro?

Jag har två pojkar sedan tidigare och har ingen aning om vem som finns inne i magen. Önskar att jag hade rödkål hemma. Ska köpa imorgon. Skrattande

Kul tråd!
    Kolla in den här tråden! Läste och det verkar som om det stämmer i de flesta fall.
  • Frankofilen
    telgebo skrev 2011-06-29 23:09:57 följande:
    Jag är tveksam till om detta verkligen kan visa kön på det där testet, men jag blir ju nyfiken att testa och se om det blir som RUL visade så jag får väl prova då bara för skojs skull.
    Klart att du gör det för skojs skull - det är ingen vetenskap. Jag läste att hormonerna som finns i kroppen under graviditeten är mer eller mindre dominanta när du väntar pojke eller flicka. Om man väntar pojke ska urinen vara mer sur - skapar reaktion med bikarbonat.

Rödkålstestet ska jag testa idag. För skojs skull.

I England är det här testet väldigt vanligt, ville dela med mig till alla som inte vet men som är nyfikna. Min man vill ju inte veta så jag får blunda på ultraljuden när de tittar i de nedre regionerna. Har tydligt sett att det varit pojkar båda gångerna.
    Nu ägnar jag mg åt häxkonster stället...rödkålskok och annat. Skrattande
  • Frankofilen
    Avonakire skrev 2011-06-30 11:55:25 följande:
    Joo jag vet.. alla dessa trix med att man kan pröva att kolla kön är juh myter..
    Men det är juh roligt att se ändå Glad
    Sonen min låg mellan 135-140 och pendlade men som mest var det 138 som han låg på..
    Så om hjärtslagen ligger bra över 140 denna gång så skulle jag inte ändra på min magkänsla utan fortfarande tro att det är en tjej.. Skrattande
    Jag litar juh mer på min magkänsla än alla dessa trix  hehe
    Min magkänsla säger kille igen, men häxkonsten "The baking Soda Test" visar på tjej. Har inte fått varken skum, bubblor eller någonting, varken på kvällen eller på morgonen.

Man ska inte kissa rakt ner i muggen, för då kan det bli skum av trycket från strålen tydligen.

Men jag vill förtydliga att jag inte tror på häxkonster, men gärna provar ändå. Glad
  • Frankofilen

Har nu varit på mitt första TUL och flödeskontroll.

Bebisen ligger på - 1%, precis som vår yngsta gjorde samma tidpunkt. Flödet var bra, men när jag jmförde med vad jag hade sist var det stor skillnad. Vad ska man ha för värde på blodkärlen från benen (ljumsken) upp till moderkakan egentligen? Nu har jag 1.06 på båda sidorna och förra gången hade jag 0.68 och 1.12 på vardera sidan. Har ingen aning om vad siffrorna innebär.

SF-måttet låg precis på normallinjen och blodtrycket på 100/55. Inga spår av äggvita, socker eller bakterier i urinprovet.

Känns skönt! Från och med nu ska jag till BM varannan vecka.

• Frankofilen
    Frankofilen skrev 2011-07-13 16:43:04 följande:
    Har nu varit på mitt första TUL och flödeskontroll.

Bebisen ligger på - 1%, precis som vår yngsta gjorde samma tidpunkt. Flödet var bra, men när jag jmförde med vad jag hade sist var det stor skillnad. Vad ska man ha för värde på blodkärlen från benen (ljumsken) upp till moderkakan egentligen? Nu har jag 1.06 på båda sidorna och förra gången hade jag 0.68 och 1.12 på vardera sidan. Har ingen aning om vad siffrorna innebär.

SF-måttet låg precis på normallinjen och blodtrycket på 100/55. Inga spår av äggvita, socker eller bakterier i urinprovet.

Känns skönt! Från och med nu ska jag till BM varannan vecka.
    Hoppsan, jag skulle lägga in detta i en annan tråd. Sorry!
Svar på tråden Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?