Har ni gjort "The Baking Soda-Test" för att kolla om ni väntar en pojke eller flicka?
Oh spännande.. Kan man göra testet sent in i graviditeten med? Är i vecka 30+4..
Oh spännande.. Kan man göra testet sent in i graviditeten med? Är i vecka 30+4..
Jag testade igår, och då fick jag ett tjockt ölskum och lite pys, vilket borde betyda kille..
Har tagit mig en rejäl sovmorgon nu så ska springa ner och göra testet igen :)
Enligt RUL så ska det vara en tjej, men litar dock inte på den BM som gjorde det då hon försökte få fram könet i ca 10 minuter sen lät det som om hon gav upp och bara sa tjej bara för att säga något.. Nehe test-dax :)
Vart en rejäl reaktion, utan att ens röra så enligt testet är det en såklar pojke i maggen :) går in i vecka 32 på lördag så är inte så långt kvar innan man får veta.. Spännande :)
Jag läste TS nu och såg att det kan bli olika beroende på vad man har för mugg.. Jag har prövat med glas, när tillochmed sambon sa att jag ska testa i plastmugg så är det nog bara att göra det..
Spännande och se om det blir kille denna gång med :)
På mig stämde testet inte.. Gjorde det 3 ggr och alla gånger visade kille, men inatt kom det en tjej ut.. Så stämde inte för fem öre :)
Jag har två döttrar och mina magar såg helt olika ut.. Denna gång hade jag en typisk kill-mage och bikarbonattestet visade kille men ut kom en flicka.. Så magar tror jag inte man kan gå på ;)
Kan även säga att jag aldrig lidit av halsbränna men fått bebisar med massa hår på skallen så den myten är inte heller sann..
Däremot är sambon elektriker så myten om att elektriker bara får döttrar stämmer ;)
Sen finns myten om att "låga" hjärtljud är pojke och "höga" flicka, hittills har det stämt på mig med det iaf :)