• Tesdy

10000-steg-om-dagen-tråden

Antal dagar med 10 000 i rad låter väl bra, sen är det ju inte bara äran man vinner utan även en bättre kondition

• Tesdy

suck.. Jag som var såååå peppad inför denna tävlingen har gått 6500 steg hittills och sitter nu med feber och ont i hela kroppen, jag losar redan på första dagen.

Jag sätter upp alla förhoppningar tills "nästa" deltävling efter att någon av er har vunnit äran

Jag kommer inte att lägga undan stegräknaren bara för detta... Kommer igen så fort febern är borta.

• Tesdy

Hej Gänget... Jag sitter för första gången vid datorn sen i måndags nu. Nytt jobb som slutat i att jag både igår och idag legat sängliggandes med hög feber. Jag jobbade till och med i onsdags med 38.5... Det är ju sååå kul vill ju inte vara hemma, men igår hotade min sambo med att binda fast mig om jag skulle försöka åka till jobbet.

Ja ja bra i alla fall. Men till en rolig sak. Jag var i linköping på möte hela tisdagen och när jag kom hem på kvällen så står steg räknaren på 2798 Jag visste inte att man kunde gå så lite på en dag, men jag satt ju i en bil i totalt 5 timmar och sen i ett konferensrum resten av tiden.

Jag tar en paus från stegräknaren nu men börar igen på måndag.

• Tesdy

Jossebell: Har du testat att sätta fast den på trosorna??? Min räknare sitter kvar om jag sätter fast den där. Beroende på vilken typ av trosa så kan man antingen klämma fast den i linningen eller ha den mot huden och ha trosan som håller fast den. *ler* Sen håller jag med Fru Glad, man känner sig naken utan den efter ett tag.

• Tesdy

Jossebell: Stod du helt still i kopieringsrummet?? Den kan ju ha registrerat om du stod och "gungandes" väntade på att kopieringen skulle bli klar?? Vad vet jag. Jag har inte själv registerat något stegfel åt det hållet annars.

• Tesdy

Hallå gänget... På måndag börjar mitt "nya liv" hi hi.. Då åker stegräknaren på samt att jag har bestämt mig för att tappa dom sista kilona jag har kvar till mitt mål. Så jag kommer börja äta mina närings- och proteinshakes till frukost och lunch. Mums...

Så nu skall ni se tjejer min stegräknare kommer inte att gå under 10000 steg på vardagarna i alla fall.

• Tesdy

Nu har även jag börjat använda min stegräknare igen. Har just nu i skrivande stund gått 10278 steg. Känns skönt att börja använda den igen och frå ett så bra start resultat.

Så underbart att vara frisk igen.

• Tesdy

Jossebell: Helt rätt inställning. Så gjorde jag förra veckan när jag var sjuk. Nu är jag frisk igen och igår gick jag i och för sig "endast" 9400 steg men i måndags gick jag 11444 steg. Glömde stegräknaren i tisdags, men kan väl ha legat på något mitt i mellan måndag och onsdags steg.

• Tesdy

Hej tjejer..

Här kommer förra veckans resultat. Lite si så där...

Måndag: 11444
    Tisdag: Glömde stegräknaren..
    Onsdag: 9400
    Torsdag: 9800
    Fredag-söndag : 18900 + 7500 för skottning.

Vilket ger ett snitt på 9500 på fem dagar. Inte så överdrivet nöjd men jag har kommit igång i alla fall.

• Tesdy

Grattis Bree. Jag glömde att gratta dig på FF-tråden. Super kul.

• Tesdy

Hallojsan hej.. Det var så härligt väder här i Göteborg idag så jag förlängde min lunchpromenad lite. Hade gått 7700 när jag var på toa sista gången på jobbet. Skall bli spännande att se vad den hamnar på idag. :)

• Tesdy

Dreamrose: Jag går en tjugo tjugofem minuters promenad på lunchen det är den enda promenad jag tar per dag. Jag har i och för sig fyra fem minuter mellan p-platsen och jobbet. Du som är förskolelärare borde inte ha några problem att komma upp i dina 10 000 steg per dag.

• Tesdy

Här kommer veckans rapport:

Måndag : 10875 + 2300 (Pilates)
    Tisdag : 10214 + 2300 (Pilates)
    Onsdag : 9170
    Torsdag : 10254
    Fredag : 10664
    Lördag : 8443
    Söndag : Stegräknaren nollade sig själv flera gånger. :( RÄknar snitt i stället på sex dagar.

Snitt : 10693
    Viktminskning på dessa två veckor : 0,8 kg. Hade varit mer om jag inte ätit en massa onyttigt i helgen.

• Tesdy

Hallå här inne. Hur går det för er? Jag återkommer igen på måndag med min vecko tabell. Men jag tror det blir en bra vecka..

Kramisar Ninnsan

• Tesdy

Fattar inte varför jag loggas ut när jag skriver ibland. Men det var jag som skrev ovanstående inlägg.

• Tesdy

Tack Jessica K, ja jag ansträngde mig rejält förra veckan.
    Igår var jag iväg och monterade det som jag i vanliga fall ritar och hjälpter säljarna med att sälja. OJ oj jag satt inte still mer än 30 minuter på hela dagen. Så glad i hågen tittar jag på stegräknaren när jag kommer hem. Vad visar den Jo 1999 steg. Fanskapet har nollställt sig. F-N...
    Men fy katten vilken träningsvärk jag har efter gårdagen.

Ja ja det är bara att kämpa på.

• Tesdy

Hej Tjejer. Ingen bra vecka här heller. Igår kom jag inte ens över 7 000... Blää. Men idag blir det kanske lite bättre, men nu är det ju helg igen. Då blir det dåligt med steg.

• Tesdy

Suck suck suck.. Blir ingen tabell idag. Förra veckan var inge bra. Stegräknaren nollställde sig två dagar och dom andra dagarna var inge bra. I går hade jag inte ens den på mig.

Nya tag i morgon. Jag har den inte ens på mig idag.

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden