• Tesdy

10000-steg-om-dagen-tråden

Tack Fru Glad. Sambon sa att eftersom jag var så possitiv mot att skotta snö med tanke på alla steg så kunde jag ju ta hand om skottningen hemma. Javisst svarade jag, men han bara skrattade. Nu råkar det vara så att jag tycker faktiskt om att skotta. Plus att han gör det på jobbet så att säga så kan jag ju ta den biten hemma.

Kalaset blev jätte trevligt, sambon hjälpte ju till så det var inte så påfrestande. Det var bara 6 barn men desto fler vuxna. Men lite lätt öm i armarna är jag.

Igår däremot var väl inte direkt en höjdar dag, bara 5200 steg. Men idag har jag redan kört en 20 minuters pilates program på morgonen och hittills gått 1500 steg. Stegräknaren satte jag på mig efter pilates passet i morse.

• Tesdy

Yihaaa. Nytt personligt rekord. Igår stod räknaren på 10 200 när jag tog av den igår kväll. Är sååå nöjd med mig själv. Vi lekte häst hemma dvs barnen red på våra ryggar alt axlar och så "jagade" vi varandra fram och tillbaka i hallen hemma.

• Tesdy

Fru Juli: Du bygger antagligen en hel del muskler nu och det är därför som vågen står still. Muskler väger mer än fett Du går antagligen ner i vikt fettmässigt men så fort dina muskler har stabiliserat sig så kommer även vågen att röra sig neråt igen. Håll ut, jag vet hur jobbigt det är. Min våg stod still i tre veckor innan den satte av neråt igen.

Jag lovar att den kommer att fortsätta neråt. men jag vet hur jobbigt du har det nu när den står still. Huvudsaken är att cm minskar om än bara någon i midjan. Midjan brukar man räkna att den sitter vid naveln. Mät där.

Styrke och pepping kramar från lilla mig.

• Tesdy

7310 inte nöjd.
    Men jag har nu på morgonen idag kört ett 20 minuters pilates pass. Det har ju snöat här i natt igen så jag vet inte om det går att gå på promenad idag vid lunch.

• Tesdy

Jag har för mig att när jag gick en mil så blev det 12000 steg, men det har jag inte gjort sen i våras så det är bara vad jag har för mig.

Själv är jag nu supernöjd efter att gårdagen slutade på 12 324 steg NYTT REKORD igen. Plus 20 minters pilates som jag inte räknar med i stegen.

Idag har jag redan gått 4582 steg. Det blir en del steg när man får stå och hoppa i en ca 20 minuter för att bussen man skulle åka med bara kör förbi trots att man har reflexväst på sig. Det var väl ca -8 grader så det var ju inte direkt varmt....

• Tesdy

Hej Trollens mamma Hittade detta i tabellen längre bak i tråden:
    Längdåkning 30 minuter 6600 steg

Man har ju inte samma rörelse när man skidar som man har när man går så här har du något att gå på.

• Tesdy

Låter spännande Fru Glad... Nu är jag ju super nyfiken...

Själv hade jag ytterligare ett persnoligt rekord igår 12 552 WOW. Skeptiskt att det blir lika många steg idag, men jag jobbar på det.

• Tesdy

Fru Glad: Jag anmäler mig Jag behöver lite extra putt i ryggen. .

Jag håller tummarna att intervjun gick lika bra som min gick nu i mellandagarna. Jag börjar nu på måndag.

Förövrigt gick jag 10100 steg igår.

• Tesdy

Fru Glad: Jag är allt lite nervös men samtidigt har jag inte fattat riktigt att jag inte skall till mitt gamla jobb på måndag utan till mitt nya. Det är ganska stor skillnad på arbetsuppgifterna så det skall bli super spännande.

Skall vi börja tävlingen nu på måndag? Så fler har en chans att anmäla sig?

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden