10000-steg-om-dagen-tråden
ahhh, räknaren står på 12301 steg just nu...hinner med några till under kvällen *nöjd*
ahhh, räknaren står på 12301 steg just nu...hinner med några till under kvällen *nöjd*
I går hade jag över 14000 steg..känns som att det kommer att bli svårt att slå det i dag
Fru Glad: Ja man kan ju inte vara på topp alla dagar...svårt att komma upp i 14000 i dag..har "bara" 9115...hmmmzzz...kanske blir en liten prommis runt området för att fina till siffrorna lite när sonen somnat
Räknaren stannade på lite drygt 10000 i går....ska snart ut på promenad nu så man får några steg till samlingen...*s* Hur gåre för er andra?
Oj vad ni är duktiga tjejer! Själv så "glömde" jag min räknare igår....*s* Nämen i dag är det nya tag, ska ta å fixa lite korvgryta här som vi ska ha till middag och sedan blir det en långprommis!
Åhhh, här toksnöar det...har inte alls nån lust att gå på nån prommis..
Fru Juli: Oj, vad otroligt många steg du får i hop! Din fråga kan jag tyvärr inte svara på men så länge du har en sund inställning till mat så borde det ju inte vara någon fara.
Själv har jag skrapat ihop drygt 11000 steg i snöyran..rätt nöjd med det eftersom att jag hade tänkt stanan inne hela dagen från början...*s*
Åhh, i dag blir det ingen bra stegdag..har inte ens tagit på mig den för jag är inne och är sjuk.. *synd om mig*
Svärmor kom nyss och hämtade sonen så nu ska jag krypa ner under täcket med min O.C-box...
Hej hej, här i Sundsvall är det världens snöstorm, sambon som kör traktor har varit ute i 3 dygn och kört (men lite sovtimmar emellan såklart) Har ingen som helst lust att gå ut, lär väl inte ens gå att dra vagnen eftersom att blåsten gör att snön driver hela tiden..blääeeeee!! Hoppas på bättre väder till veckan så att man kan komma ut på prommisar igen!
Hej hopp..har inte använt min stegräknare på ett tag eftersom att man kanppt kunnat gå där vi bor...det är inte så att man blir less på traktorerna som snöröjer å sandar här preciiiiis..har just ringt kommunen och hotat med att "är det inte sandat här imorgonbitti ska jag ringa tidningen" Elak tjej jag är va??
Jossebell: Vi bor på Essvik (Kvissleby) och det är kommunen som har sandningen på gatorna här...hon på fastighetskontoret gjorde en anmälan så dom skulle komma sa hon..
Min sambo har jour när det gäller både snöröjning och sandning, han har Granloholmsområdet och där är dom JÄMT och grejjar..han har klivit upp 04.00 på mornarna så att det ska vara "fint" när alla ska till jobbet..tänk om dom kunde tänka så överallt..hrmmpf!
Jossebell: Alltså vår egen uppfart sandar vi och ut till brevlådan men det är ju vägarna jag vill ha sandade så jag kan GÅ någonstans...*s*
Gissen76: Ja jag har broddar oxå men dom hjälper ingé vidare då vi i stort sett _bara_ har backar där vi bor....men det funkade ju ganska bra när man gick på snövallen bredvid gatan...åsså fick jag dra vagnen på sidan om mig...*s* Jajja..dom lovade att ha sandat till imorrnbitti iaf så då ska det promeneras minsann
Hej hopp..länge sedan jag skrev här nu..men jag går på..
lördag: 10758 steg
söndag: 15208 steg..*wow*