• Jossebell

10000-steg-om-dagen-tråden

fick en stegräknare igår, så ikväll på träningen ska jag kolla vad det ger. 55 min hoppande och studsande på airobics.
    Sedan träning på löpbandet i morgon bitti.
    Men för övrig vet jag inte om jag kommer att vara så ärtig att jag har den på hela dagarna. Fast det kanske man "måste" om man ska hänga med i denna utmaning

• Jossebell

Vad glömde jag när jag for på träning? jojjemensan, stegräknaren. Sedan när jag kom hem och tänkte nu hänger jag på den och går lite hemma medans jag kör lite tvättar osv. Då funkar den inte att hänga på byxorna (kör mysisar hemma efter träning) den bara halkar av hela tiden... Måste få in bättre snitts på det hela annars får jag börja använda typ jeans jämnt

• Jossebell

hi hi, kom på det i morse så jag tog några rejäla boxertrosor och hakade fast. Och hej vad det gick bra. 45 min senare på löpband med gångtakt 6,5 hade jag redan tagit strax under 5000 steg. Prommis till jobbet och jag är nu uppe i 6700 steg.

• Jossebell

Nu har jag gått mina 10 000 steg idag.... trodde jag... så räknade jag stegen till faxrummet och tillbaka och det var ca 60 steg men stegräknaren registrerade 100. Så det var ju inte särskilt tillförlitande Någon fler som kollräknat och märkt att den reggar för många?
    Blir irriterad när det inte stämmer. Ska det vara så här så återgår jag till hälsorekommenadtionerna:
    30 min aktivitet varje dag + 2-3 timmar extra lite hårdare träning i veckan.

• Jossebell

jo jag börjar misstänka att det nog var nått sånt. För när jag gick och kissade så drog den iväg med en bundt steg och jag började fnittra till jag kom på att man står ju där och stampar runt innan man hunnit tvättat händer och vänt sig för att spola etc..

• Jossebell

kom i håg att det är faktiskt detta som gäller för viktnedgång:

enegiintaget måste vara mindre än den energi man gör av med.

• Jossebell

lunch shoppa 45 min gav 2500steg. Förena nytta med nöje!!! Dyrt blev det med. En jättekasse med täckbyxor till 3 barn och 4 tröjor 600kr.... prisad vare slutrean!!!!

• Jossebell

igår hade jag fått ihop 7000 tills jag kom hem efter jobbet. gick på träning kikade på räknaren efter 10 min och det hade ökat till 8000. kollade sedan efter ytterligare 20 min då stod den på 1000.. jag hade kommit åt resetknappen någonstans Då tog jag av mig räknaren och körde passet ut med vetskapen att jag nog lätt kom upp i 10000 den dagen. För efter airobics 1 timmer körde jag även power yoga 1 timme så lagomt mör var jag när jag kom hem

Idag blev det lunchprommis för övrig inte mer så jag kommer inte upp i några 10000 idag iaf.

Min stegräknare är så känslig så den känner av höftvridningar vilket gör att den inte känns tillförlitlig. Har haft en bättre förut som inte var lika känslig.

• Jossebell

nu har jag varit klurig idag, jag har medvetet tagit en dum kjol som rent tekniskt gör att det blir himla svårt att gå lunchprommisen. Men jag ska nog tvinga ut mig själv ändå

• Jossebell

det blev lunchprommis och sedan när vi kom hem så hade vi fått en present i form av en plogvall med snö så då blev det snöskottning med. I morgon bitti bär det av till gymmet, så det känns som jag ändå håller igång bra. Kanske tar jag med stegräknaren om jag orkar försöka bli sams med den igen

• Jossebell

ahhh, träning på löpbandet i morse och lunch prommis. 10 002 steg exakt. Tar numera av mig räknaren emellan promenader och träning.

• Jossebell

glömde min stegräknare på jobbet i fredags men
    lördag 2 timmar prommis ca 7 km.

sön 45 min streetdance, 55 min airobics och 30 min pilates.

Misstänker att jag klarar mig

• Jossebell

säga vad man vill om allt stegande men man sover gott på nätterna och även en lur i soffan lite nu och då...

• Jossebell

pang, sa det bara och igår låg jag med 39,5 i feber. Idag nästan feberfri men ändå väldigt yr och hängig. Så de få steg jag tar räknar jag inte utan konsentration på att bli frisk igen..

• Jossebell

ger mig själv träningsförbud tills söndag så nu gör jag inga mätningar utan tar en kort prommis på lunchen bara för allmänt välbefinnande. Man är ju lite träningsnarkoman nu..

• Jossebell

det verkar lite svalt här inne. Jag har gett upp med min nuvarnade stegräknare och väntar med nyfikenhet på den nya jag ska få. Under de veckor jag tränande som en gaaalning gick jag inte ned så mycke i vikt men dagarna efter när jag vilade och återhämtade mig så rörde det sig om mellan 1-2 kg på ungefär lika många dagar. Om två veckor beräknar jag ha gått ner 20 kg och detta sedan i oktober. Självklart är det både mat, möten, motion och motivation de 4Men som gjort jobbet. Tack till cambridgekuren, VV och alla nitiska träningsgalningar

Drömmen nu är väll att hitta någon att träna styrka med. Kondis klarar jag så bra själv.

• Jossebell

nu har jag en som min kompis fick när hon gick med på någon viktminskningssida på nätet och den är stor och klumpig och när man har den på tex airobics så är det lätt att nollställa den mitt i allt. Dessutom är den så finjusterad att det räcker med att man rör höfterna så poppar det iväg massor av steg. Iof har jag fått tips att köra den på fotleden istället.

• Jossebell

iof det är ju också en variant. BHn börjar bli rätt luftig nu efter viktnedgången

Svar på tråden 10000-steg-om-dagen-tråden