Inlägg från: Trasseltroll |Visa alla inlägg
  • Trasseltroll

Gravid, jobbar i buller..

Jobbade också i en bullrig miljö, som krävde hörselskydd (inom industri) när jag var gravid, men helt ärligt...jag tänkte nog aldrig att det skulle vara någon fara! : / som sagt så ligger ju bebisen väldigt skyddad. Men du kan väl alltid ringa ett ombud för att höra vad dom säger? do behöver väl inte gå vidare med det bara för att du frågar...?

• Trasseltroll
    Ius skrev 2011-06-22 18:31:19 följande:
    Ja, jag ville juh prata med vårt skyddsombud. Fast min kollega avråde mig, eftersom det blir "bök" å dom är nog inte beredda att kasta ut pengar för en undersökning.. Så då får jag nog gå ist.. :-/ Krasst som fan!

Tänkte inte heller på det där med ljudet, försen idag.
    Vad kan hända med bebis eg?
    Ok! Jag har ingen aning om hur det funkar med sånt där med skyddsombud: ) Det där med DB är jag också jättedålig på så jag har svårt att veta hur högt 75-100 db är och jag vet inte hur högt vi hade där jag jobbade. Men som sagt så var det så pass att vi skulle ha hörselskydd. Syrran jobbade med samma yrke under båda sina graviditeter också. Jag tänker väl i sånna fall att det är hörselskador som kan bli? eller tänker du att det kan hända något annat? Hör efter med en barnläkare, det kanske finns någon sida på nätet där du kan maila om du inte känner för att ringa... Man vill ju inte ta några risker såklart (fast dumma jag tänkte ju inte ens tanken på det när jag jobbade och var gravid!)
Svar på tråden Gravid, jobbar i buller..