• mother44

Hur mycket egentid har du i veckan?

och vad gör du då?

• Svar på tråden Hur mycket egentid har du i veckan?
  • nettanangel

min son somnar ca 19-19.30, då diskar jag, städar etc, _(vi delar på de sysslorna hemma dock) ibland är det ngt annat som måste göras och så vill jag ligga i sängen 22- 22.30, så " egen tid" blir kanske 1- 1/2 tim /dag!!

• Superbia

För tillfället känns det inte som att jag har någon alls. Har tre barn, varav den minsta är tre veckor så där har vi inte fått in några direkta rutiner än. Innan han kom så var hela kvällarna fria. Eller ska jag räkna tiden då jag åker och handlar som egentid kanske Flört

♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Emmalinnéa

Jag har egentid 4 timmar om dagen. han sover middag en timme mitt på dagen då brukar jag passa på att tvätta städa och förbereda inför middagen. sen lägger han sig klockan 19.00 för natten då brukar jag städa klart det som inte blev klart förut, duscha, spa:a mig lite kolla på lite tv och käka kvällsmat i 3 timmar sen lägger jag mig coh sover och upp igen klockan 6 nästa dag :)

• Loon

Noll!

Men om jag verkligen vill kan jag åka i väg på kvällarna när pappan kommit hem och tar barnen. Men då orkar jag oftast inte, utan vill bara hänga i soffan hemma

• Loon
    Superbia skrev 2011-06-22 12:11:01 följande:
    För tillfället känns det inte som att jag har någon alls. Har tre barn, varav den minsta är tre veckor så där har vi inte fått in några direkta rutiner än. Innan han kom så var hela kvällarna fria. Eller ska jag räkna tiden då jag åker och handlar som egentid kanske Flört
    Inte relevant för tråden, men jag vill bara säga att ååå så fina namn du har på dina barn! Glad (såg det längst ner i ditt inlägg...)
  • Superbia
    Loon skrev 2011-06-22 13:52:59 följande:
    Inte relevant för tråden, men jag vill bara säga att ååå så fina namn du har på dina barn! Glad (såg det längst ner i ditt inlägg...)
    Haha, tackar Skrattande
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥
  • Alexi

Det blir ungefär en till två timmar per kväll då förhoppningsvis båda barnen sover innan jag lägger mig. Ibland (rätt ofta) vaknar sonen på 7,5 månader så jag måste söva om honom igen mitt i.

• inkka

Brukar vara ett par timmar/dag i vanliga fall (när barnen somnat på kvällen). Nu när jag är höggravid så somnar jag oftast med dem... så just nu är det rätt NOLL. Men, min minsta är fyra år (stora är snart sex år) så de leker med varandra och behöver inte passas hela tiden.

• inkka

... "egentiden" brukar bli läsa en bok eller se på tv/film. Diska och plocka vill jag slippa göra på min enda ensamma stund på dygnet. Min man jobbar borta så lämna hemmet kan jag inte.

• Onlyadream

blir väll kanske 2-3 timmar om dagen medans lilleman sover. Kanske barnvakt en gång var 4:e månad ;)

son född 11/10-10 & Liten i magen med bf 28/1-12
  • WochE

Just nu känns det inte som jag har någon alls. Möjligtvis någon timme om barnen somnar vid 20 tiden en det är inte ofta. Har en son på 2,5 och den dotter som snart är 8 månader.

Sambon tycker att vi delar på sysslorna men vi ser inte riktig lika på vad det är för sysslor vi pratar om. Han lagar bilen och sköter de där manliga sakerna ( håller på att bygga hus med så han är ofta hemifrån)

Jag sköter det mesta med hemmet, handlar försöker städa ( bor trångt så det känns som oändligt arbete) lagar mat kör sonen till och från dagis han går 15 timmar. Men den tiden han är där går åt att passa på att göra de saker jag inte kan göra när han är hemma för då är det fullt ös han är en mycket aktig kille.

Ibland känns det inte som jag ens får gå på toa själv. Medans mannen bara säger att han måste gå ut och ska vi få något hus så får jag nog acceptera att så här är det.

Svar på tråden Hur mycket egentid har du i veckan?