Tips och ideér till barnrum
Så fina bilder....
Det är svårt med barnrum... det finns så många fina saker att ha i barnrum, men oftast finns det inte tillräckligt med plats för allt fint...
Till vår sons rum köpte vi bokhyllan Expedit från IKEA, (den är kanon, finns i flera olika storlekar) Den är utmärkt, man kan ha "lådor" eller boxar o varje fack och det är perfekt för att lägga många leksaker i , då blir det inte så stökigt...
Sen har vi en boklist från kids concept med texten: det var en gång. Den är så söt!!! Finns i blå med bilar och rosa med prinsesskrona. Min son fick den i doppresent. Sen har vi ett lektält i samma serie också, det blev väldigt mysigt. Många som har kommit och hälsat på har tyckt att de är jätte fint. Sen under den har vi en "läsfåtölj", riktigt mysigt! Jag vet att man kan köpa boklisterna på skojostoj.se, men säkert på flera andra ställen också.
Sen är memohängarna från jabadabado också väldigt fina som man kan hänga egna teckningar på, så blir rummet lite mer personligt. Ja tror även att memohängarna finns på skojostoj.
En annan sak som jag tycker är fint är att man låter barnet måla en egen tavla på en canvas med fina färger, En riktigt stor canvas i fina färger kan ge bra effekt i barnrummet. Eller en canvas som är väldigt avlång eller har någon annan unik form.
Jaja, det var lite av vad jag tycker är fint, hoppas att du hittar någonting som passar dig. =)