• isisisis

Någon som vet något om Invicta i Polen?

Hej.Jodå.Vi har varit på Invicta i Gdansk.Där är min grabbar gjorda.
    Har lyckats där 2 ggr.Men fick tidigt mf första gången.
    De är ingen renodlad äggdonationsklinic,utan en IVF klinik för den inhemska befolkningen i första hand.
    De är väldigt kompetenta och nogranna och gör en individuell utredning på dig.
    Men de är mycket dåliga på mailkontakten under väntetiden,så det är jobbigt.
    Man får inte svar helt enkelt.
    men när sedan allt är klart fungerar det bra.
    Blodprover och blodprover i massor,både före och efter ET.
    De skiljer sig i behandlingen från många andra kliniker.
    Ingen förstagångs klinik.
    Men vet man proceduren sedan innan och vet vilka doser medicin osv man ska ta,så är kliniken superfin.
    Nära,billigt,snabbt och enkelt att ta sig,och en trevlig stad.

• isisisis

Hej igen.
    Jo de var bra med kontakten innan första besöket.
    De kräver ju ett förbesök.
    Efter det vart det värre under väntetiden.
    Men efter ca 7 månader hörde de av sig och då var det dags.

Sedan är det detta med att de vill helst att man kommer ner en vecka innan transfer för att ta blodprover igen.
    Men jag har kunnat snacka mig ut det(för att istället göra ett vul och blodprover här).
    Efter ET så vill de ha prover  3 ggr tagna här.
    Östrogen,progesteron och HCG.Men några dagars mellanrum.
    Inte så populärt här men man får bara be om det och säga att liniken kräver det.
    Likaså får man sedan telefontid SAMMA DAG som provet.
    Här tar det minst ett dygn att få reda på HCG:n vilket blir lite omständigt för dem i Polen.(läs irriterat).

Lite såna saker.
    Men priset är bra och de är mycket kompetenta som sagt.

Jo jag brukar också försöka få ut lite mer av resan när man ändå betalar för den
    Jag är jätteglad för att vi ändå kommit till Riga,Prag;Brno och Gdansk.Resor man kanske inte kommit iväg på anars

Tack ska du ha Jo det är fint med grabbarna.Men mycket att stå i

Lycka till nu.Om du undrar mer kan du ringa mig.Bara inboxa

• isisisis

Invicta är ju ingen renodlad ÄD klinik som jag nämde innan.De gör endast ett fåtal behandlingar per år.
    Om det skrivs mycket om Invicta här tex,så räcker det för att kön ska bli lång med en gång.
    Invimed är en annan klinik i Polen som kan vara ett alternativ,om inte kön där också blivit lång.
    Familjeliv är ett stort forum  som når ut långt.Inte alla är aktiva heller som läser i trådarna.

Man kan också hitta egna kliniker genom att googla på IVF och olika städer i samma sökning.
    Visst,man förstår inte alla sidor,men man ser snabbt vilka sidor som är riktiga hemsidor,och man kan ta kontakt på engelska med frågor.
    Bättre att söka på IVF än eggdonation.Fler träffar.

På så sätt kan man hitta "egna" kliniker med bra väntetider och priser.
    Alla kliniker som nämns i trådarna här har folk som varit engagerade hittat själva.
    Jag hittade Invicta en gång.

Svar på tråden Någon som vet något om Invicta i Polen?