• Tjobabi

Någon som vet något om Invicta i Polen?

Hej!

Är mitt uppe i äggdonatorskarusellen och även om jag egentligen bestämt mig för en klinik redan så surfar jag runt lite ändå... Trillade över Invicta i Polen. Är det någon som vet något om kliniken?
    Jag har mailat dem och de är väldigt snabba och trevliga i sina svar.
    De säger att de har 7-12 mån väntetid på äggdonator. De har dock riktigt ok priser och bra resultat enligt dem själva.
    Har ju som sagt egentligen bestämt mig för en annan klinik men undrar ändå om någon vet något om dem?!

Tack!!

• Svar på tråden Någon som vet något om Invicta i Polen?
  • Tjobabi

Har du någon annan referens till kliniken? Vore trevligt att veta vad fler sagt. Framför allt är det intressant att veta vad de har för resultat. Till mig skrev Patrycja att de har en successrate på ca 60%...
    Den andra från FL som prata om Invicta, hade hon varit där? Lyckades hon/de?
    Jag kommer åka till AVA Riga i juli för ett första besök men vill gärna höra mig för mer om Invicta.
    När man väl stått i kö och det kanske inte lyckas, är då kö-tiden 7-12 mån igen för försök no 2?

Skriv gärna igen och skriv absolut igen när du varit där! Jätte intressant att höra om dina/era intryck. Själv ska jag ha ett telefonmöte med dem i eftermiddag. Får se vad de säger... :)

• Tjobabi
    Juliette F skrev 2011-07-07 21:38:46 följande:
    Tack Isisisis, gulligt av dig Skrattande! Vi åker till Polen om några veckor, men men..vi är lite "fula" av oss, så vi har faktiskt bokat in oss på en annan klinik också, i Tjeckien, i början av september Skäms. Där kan vi få ÄD på studs. Lyckas vi inte där, då står vi ju kvar i kön hos Invicta. Tjeckien är betydligt dyrare än Polen, men det är sååå svårt att vänta och några tusen hit eller dit för ÄD-försök 1 spelar kanske inte så stor roll. Men behöver vi göra många försök då räcker inte pengarna, då får det bli Polen sen. Lite så tänker vi. 

Kul att höra att det har gått så bra för dig till slut, jag förstår att du gjort ett antal försök med tanke på alla städer du nämner.. Men trägen vinner, som min mormor brukade säga Flört. Kram till er alla 3!
    Det är helt rätt! Jag klarar inte heller kötiden så jag åker ju till AVA Riga imorgon på första möte. Men jag har satt upp mig på kö i Polen och ska dit på besök efter sommaren. De tyckte det var ok att jag kom efter sommaren för besöket eftersom kötiden vad 2 år för ÄD och 1 år för embryoadoption... Låååång tid att vänta men priset kanske är värt det.
    Vilken klinik i Tjeckien ska ni till??
  • Tjobabi
    Hemliga damen skrev 2011-07-08 10:55:13 följande:
    Hej!

Jag hoppar in i tråden.

Mela-  hänger inte riktigt med. 2 år? Vart kom det ifrån?

Juliette - Har inte med det att göra men ser att du skall till Tjeckien. Om du skall till samma ställe som jag, är du välkommen att inboxa mig för information.

Den mejladressen som jag har till INvicta fungerar inte längre. Vilken använder ni?

Kram,
    Late   

När jag var i kontakt med dem så var det de uppgifterna jag fick. Alltså om jag vill göra embryoadoption (dvs adoptera "överblivna" embryon från annat par) så sade att kötiden är ca 1 år. Me nvill jag göra ÄD med donator tänkt bara för mig så är kötiden ca 2 år.
    Dessutom gör de vid embryoadoption ett försök, lycks inte det så hamnar du sist i kön igen.
    Vid ÄD så antar jag du får göra alla försöken du kan med de ägg du får ut från din donator men lyckas inte det så hamar du sist i kön igen. Det var iaf vad de sade till mig när jag pratade med dem i telefon. Har pratat både med labbet och med en läkare. Har redan fått mina könummer med för jag satte upp mig i båda köerna! :)
    Hoppas det förklarar bättre! :)
  • Tjobabi

Late66

Koordinatorn säger 7-12 månader men labbet och läkaren säger annat.
    Tror inte det spelar någon roll att jag är singel för deras kösystem men det är klart, får ni kortare kötid än mig så är ju det intressant att fråga varför.
    Jag har fått köplats efter telefonsamtal och att jag ska komma till dem i september/oktober för ett första möte. Anledningen till det var att kötiden är så pass lång så det var ingen bråska med första mötet. Det var jag som drev på att få komma i september/oktober. Jag har även mailat över alla mina fakta, svar på prover osv...det gav dem ju ett visst underlag med.

Tro mig, jag hade gärna haft med en man i allt detta för det är faan (ursäkta) ingen dans på rosor att gå igenom den här processen (oavsett singel eller inte) eller att leva som ensamstående om man har den lyckan med sig att få bli gravid och få barn! Hade mer än gärna delat alla psykiska och fysiska bitar med. Någon att hålla handen när man är på kliniken eller någon att gråta hos när det är jobbigt mentalt. Någon att bolla alla tankar och funderingar med. För att inte tala om det ekonomiska, phew...suck...Det är en enorm press at undra om jag måst sälja huset til slut eller hur det ska gå, men just nu är skygglapparna på!  MEN sen finns det de par som inte är överrens om nästa steg, när det får räcka osv osv....Då är jag ändå lyckligt lottad att vara själv för det är bara jag som bestämmer och det blir inga slitningar i en relation... Inget ont som inte har något gott med sig men helst hade jag ju givet haft en man vid min sida. Vägrar dock ta en ännu större risk att bli barnlös i väntan på den där förbaskade prinsen som aldrig behagar dyka upp! Tungan ute 
    Men njut av att ha en man vid din sida! Jag undrar fortfarnade vart min är! Glad

Kram

Svar på tråden Någon som vet något om Invicta i Polen?