Mela, vad jag känner till så har signaturen Isisis varit där, och hon har nu fått tvillingar genom dem. Jag vet faktiskt inte om det är lång kötid till försök nr 2, har glömt att fråga.. men jag tänker mig att man får tillräckligt med ägg för en eller ett par frysförsök, om man inte lyckas på det första försöket. Man köper ju hela "äggskörden" om man väljer äggdonation. Men success rate på 60% gäller väl isf vid "vanlig" IVF? Jag fick svaret från Patrycja att de inte för statistik på äggdonationer. Iofs lite märkligt, men de kanske inte gör så många ÄD? Väntetiden är ju väldigt lång, och många väljer kliniker i Lettland, Estland och Finland, då de är trötta på att just vänta. Ofta har man ju väntat väääldigt länge innan man väljer äggdonation, och är säkert uppe i åren... I vårt fall har vi som sagt väntat i över 6 år, så vi har ingenting emot att vänta några månader, om det medför att vi kan göra 3 ÄD till priset av 1 ÄD i AVA Åbo tex! Success rate blir ju högre ju fler försök "man har" tänker vi, inte vilken klinik man väljer att åka till.. och vi vill inte bara "bli med barn", vi vill också få hålla en baby i famnen, nämligen :)). Lite så tänker vi.
Vad gäller success rate så beror det nog alltså på om man får ett eller två embryon insatta, 60% på ett försök med ett embryo låter vääl högt. På vårt IVF-försök förra året höjdes våra odds iaf rejält då jag fick två embryon insatta. Tyvärr tog det sig inte, och nu är det alltså ÄD som gäller. Håller tummarna för oss!