• Ramborg

Missfall - cytotec behandling.. eran erfarenhet därefter?

Kommer inte ihåg hur länge jag blödde tyvärr, sånt där borde man skriva upp men det tänker man ju inte på när man är mitt i det... För mig kom det klumpar bara en gång och då satt jag på toan, jag blev rädd för det ser ju för hemskt ut, blod överallt. Jag hade ganska lång tid till efterkontrollen och då upptäcktes att allt inte var ute, så jag fick skrapas. Det var jag jätterädd för, har aldrig blivit sövd förut, men det var inte alls farligt. Cytotek var värre faktiskt. Därefter hade jag en mens emellan och är nu gravid i v 32. Skulle jag gjort något annorlunda är det väl att försöka få komma på efterkontrollen lite snabbare.

Jag beklagar sorgen, vet hur det känns.

• Ramborg

Förresten, angående tiden: Barnet som blev missfall skulle ha fötts i februari och barnet jag bär nu ska födas i augusti samma år.

• Ramborg

Hoppas du slipper skrapning, men det är verkligen inte så farligt som det låter med skrapning. Jag var fånigt nog mest rädd för "nålen" de sätter i handen, men det är ingen nål, det är en mjuk plastgrej.

• Ramborg

Oookej... Då vill jag be dig att inte berätta mer om just den delen...

• Ramborg

Ingen fara, men vissa saker föredrar jag att inte tänka på. Ungefär som hur det egentligen går till när dom tillverkar korv!

Hur mår du nu?

Svar på tråden Missfall - cytotec behandling.. eran erfarenhet därefter?