Inlägg från: Anonym (Vill ha ett slut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vill ha ett slut)

Missfall - cytotec behandling.. eran erfarenhet därefter?

Hejsan
    jag fick för 2 vekor sedan reda på att jag hade en obefruktad graviditet och därmed ett väntat missfall.. ( v. 10+6)

Idag har jag varit på blödar kliniken och fick cytotec tabletter med hem för att hjälpa kroppen lite.
    Jag tog pillerna vid 17 tiden och för en timma sedan (01.00) fick jag börja handtvätta sängen för jag blodat ner allt.
    Gick in på toaletten och kände en relativt "stor" klump komma ut - fruktansvärt obehagligt!  
    Nu blöder jag kraftigt och vågar inte gå och lägga mig igen så jag sitter med en plastpåse som underlag i soffan och försöker hålla mig vaken och sysselsatt. Orkar inte göra rent min sida av sängen igen och riskera och väcka min man som ska upp tidigt och till jobb.

Nu kommer mina frågor till er..

Hur länge blöde ni och hur kraftigt?
    När fick ni er ägglossning eller mens därefter?
    Är det endast 1 klump eller flera som kommer ut? ( har läst olika här och hoppas innerligt att det inte kommer fler! ) 
    Hur långt tid innan ni blev gravida igen?

Tusen tack för svar och jag beklagar djupt för er som redan lidigt genom detta.. 

• Svar på tråden Missfall - cytotec behandling.. eran erfarenhet därefter?

Ok tack för svar.. kände mig så ynklig som man satt i soffan på en willys påse helt ensam mitt i natten :)

Efter klupen i natt ( rätt stor efter vad jag kunde känna och se ) så blödde jag lite grann.. Nu har det inte kommit något på 15 timmar..

Jag ska till efterkoll först på måndag om 6 dagar och vill verkligen inte skrapas!

Jag är inte rädd för att alla har berättat skräck historier eller sådant.. jag blev avskräckt när jag jobbade på kk och var med till skrapningar som en av personalen. Att vara nedsövd och lyckligt ovetande så går det an. Men jag vet vad som sker när man väl sover.. och det skrämmer mig något fruktansvärt.. 

Ramborg skrev 2011-06-21 18:32:16 följande:
    Oookej... Då vill jag be dig att inte berätta mer om just den delen...
    Jag ber om ursäkt om jag skrämmde dig det var inte min mening.. jag vet inte om det är jag som är känslig eller vad men där är ju en grund till varför man blir sövd.. 

Så sant som det är sagt :)

Nja sådär jag gick på jobb i natt och plötsligt medans jag stod inne hos en patient börja jag blöda igen.. detta var nu inte mycket men det känndes destu mer så jag fick ringa till min kollega så hon fick ta över så jag kunde springa på toaletten.. tur nog så hade jag förberet mig med extra trosor o.s.v. Det sluta snabbt igen och sen har det inte varit något därefter..

Får nog vara redo på fler omgångar.. hoppas bara innerligt det inte sker på tåget till jobb!
    Men hellre ut med allt på egen hand..
    Tack för omtanke! 

Svar på tråden Missfall - cytotec behandling.. eran erfarenhet därefter?