Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Vill stanna hemma länge!

Jag kommer att ha varit hemma i 3½ år nu när jag börjar jobba till hösten. Inte jättelänge kanske, men hyfsat länge. Äldsta är 3½ år och har gått 15-timmars sedan han fyllde 3 år. Lillebror ska börja nu till hösten som snart 2½-åring. Jag har under det året jag haft ett barn under 1 år tagit ut så lite FP jag bara kunnat för att överleva ekonomiskt. Som mest 4 dagar/veckan, men periodvis ingenting alls. Våra barn har kommit tätt så de har ju varit hemma på varandras dagar så att säga. Under ett halvår nu så utnyttjar vi vårdnadsbidraget. kolla upp om det är en möjlighet i er kommun. Nu när även yngsta ska börja på förskola så har vi fortfarande kvar runt 300 SGI-dagar och 80 LN-dagar. Dessa kommer vi att använda för att ge barnen korta förskoledagar medan de går på förskola samt en helledig dag/vecka. Snålat mycket. Man behöver inte särskilt mycket om man ska vara ärlig .

För mig har det jobbmässigt inte varit några problem att vara hemma "länge". Jag är lärare och har en fast heltidsanställning. Ska börja jobba 70%..

Svar på tråden Vill stanna hemma länge!