• J1983

Vill göra om... allt.

Jag har känt så efter båda mina graviditeter... har tänkt riktigt riktigt mycket på det tiden efter, o nu med andra så börjar det så smått gå över, han är fyra månader nu.

• J1983
    Superbia skrev 2011-06-18 19:57:34 följande:
    Samma här. Sist gång kom det först efter typ 8 månader eller nåt (kan ha hängt ihop med att jag fick veta att en kompis till mig som fick barn bara ett par dagar efter mig hade blivit gravid igen). Den här gången kom det direkt i stort sett. En väldigt märklig saknad måste jag säga. Tror att jag saknar "uppmärksamheten" man får som gravid; barnmorskebesök, ultraljud - att någon bryr sig helt enkelt. Men så påminner jag mig de negativa delarna av att vara gravid (även om de inte har varit så många för min del) och njuter av vårt nya underverk såklart - och så hoppas jag i smyg att jag blir gravid om ett tag igen Flört
    Ja men precis.. jag minns så tydligt den där känslan efter första barnet, innan så var alla fokuserade på en, vänner, bekanta, arbetskamrater, barnmorskor, för att inte tala om under förlossningen där åtminstone jag hade en massa bm runt mig som stöttade osv. Och så kommer barnet ut o plötsligt är allt fokus på barnet, i omgivningen såväl som i vården.. det är en ganska stor kontrast, det blir liksom lite "men jag då?"...
Svar på tråden Vill göra om... allt.