Hur märker man om en kaninunge är blind?
Hm, det skulle kunna vara så att hon helt enkelt är lite osäker och rädd. Värt att tänka på är att kaniner inte ser det som är rakt framför dem så bra, pga ögonens placering på huvudet. Sedan är hörsel och luktsinne skarpare.
Men det är helt klart lite oroväckande. Hade hon vattenflaska eller vattenskål hos djuraffären? Kan ju vara så att hon inte är van vid flaska?
Hur är det om du sitter bredvid henne och gör en plötslig (men ljudlös) rörelse, t.ex. med armen? Reagerar hon då? (Nu menar jag ju förstås inte att du ska skrämma henne, men det förstår du säkert) Jag skulle föreslå att du tar henne till veterinär för en undersökning.
Och om det blir någon mer kanin i framtiden tycker jag att du - för både ditt och kaninens bästa, vänder dig till en seriös uppödare. Dessa har ofta dolda fel-försäkringar, garanti mot bettfel och står till tjänst med goda råd.
(Jag har själv en kanin från djuraffär, och har insett i efterhand att det är en affärsverksamhet jag inte vill stödja, pga att många har dålig kunskap och djurhållning över lag)