• Ulrika 80

IVF/PGD väntar på eller är igång

Lyck till alls med tester och tillbakasättningar.

Själv fick jag min mens i måndags, vilket känns bra ändå. Men igår satt jag i bilen och grät. Vet inte om alla tankar och hormoner kom ifatt. Men all denna väntan är olidlig. Vi kommer troligtvis inte börja behandling förrän i mitten av december

• Ulrika 80

Kul att komma in och läsa att det har blivit plus och att förlossningar är på g :)

Själv har vi fått tid till nytt ÄP, ska börja nässpray den 11 deember sen ska jag ta menopur den 1/1, är det svårt att blanda för er som gjort det?
    Sen är det om allt går som det ska AP 14/1

Malin: Min pappa har samma balanserade translokation som jag har på kromosom 2 och 4. min mamma har haft 6 tidiga missfall och en pojke som dog efter en dag. Jah har 2 brödrar, så det går på naturlig väg. Jag själv har en son på naturlig väg, sen har vi 2 avbrutna graviditeter halvvägs in. Men lycka till med allt!

• Ulrika 80

Simple, vad skönt att det gått fort.
    Själv har jag sprayat i 10 dagar och jag har fått min blödning, vilket är skönt. Jag ska börja med sprutor den 1/1 sen är det upp till Huddinge igen den 14/1. Jag hoppas verkligena att det går denna gången vet inte om vi orkar mer efter detta.

• Ulrika 80

Vi är inne på vårt andra försök. Förra gången delade inte äggen sig så det blev ÅP men ingen tillbakasättning. Nu är det dags igen på måndag och jag är så himla nervös. I torsdags hade jag 9 äggblsor men alla var mogna så jag hoppas på bättre lycka denna gången.

• Ulrika 80
    vi fick ut 13 ägg denna gången. Nåt av dem ska väl va friskt! Det värsta är att man inte vettill 100 procent förrän på fredag om det finns något friskt ägg. Men det ska det fan va man måste ju hoppas.
  • Ulrika 80

Tack alla. Vi vågar inte ringa. De ringer om något är fel så så länge vi inte hör något vet vi att allt är ok.

• Ulrika 80

Usch jag beklagar ls. Själv fick vi tråkigs besked idag också. Av de 13 ägg de plockade var 8 mogna, 6 blev befruktade 2 delade sig men inga av de 2 var friska.

• Ulrika 80

Tack, jag ska prata med dem imorgon för att få mer info om när man kan börja igen.
    Tez, lycka till! Var bara beredd på att de kan ringa så sent som 2 timmar innan man ska vara inne på fredagen. jag hoppas verkligen inte de gör det, men det kan vara bra att vara förberedd. 

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång