• Chief Wiggum

IVF/PGD väntar på eller är igång

Nybesök = första besök japp.

Vi bor i Skåne och ska till Sthlm.

• Chief Wiggum

God fortsättning alla fantastiska och starka kvinnor!

iframtiden: jag hoppas att din jul varit bra och att du inte haft några svårigheter eller negativa händelser.

Millan: Skönt att du kände att du blev positivt bemött och att det ser ljust ut. Har du fått något startdatum än eller är det Huddinge som du inväntar besked från?

LS: Ska ni göra ett fjärde försök nu i vår eller är det för psykiskt ansträngande?

Vi ska på vårt nybesök om en månad, så får vi se vad de säger där. Jag måste hitta nåt annat att tänka på än detta just nu känner jag, eftersom mycket tankeverksamhet går åt till just sådant som man själv inte kan styra över. Att INTE VETA om det kommer bli en bebis genom detta är ju det mest ansträngande känner jag, resten (såsom hormoner) kan man ju hantera. Just att lägga så mkt tid på att tänka på detta kan ju göra att man blockerar chanserna, eller? Jaja, får köpa ett pussel eller något ;)

Ha det fint allihopa!

• Chief Wiggum

Ååååh va glad jag blir för din skull Katten. Va skönt att du är redo nu efter all skraphistorik o sådant. Vi ska dit om 1,5 vecka, man är så nyfiken men givetvis med på att det kan dröja jättelänge innan man kan sätta igång.

Grodan, det gick väl snabbt eller? Sa du inte att det skulle ta ett halvår och redan ska du till genetik. Eller är det kanske inte genetik i Huddinge? Jag jobbar också den dagen jag ska dit, men jag har kunnat ta ledigt. Kanske inte funkar så på din arbetsplats.

KUL nyheter ialla fall!   

• Chief Wiggum

Åååh vad kul men alla glada nyheter. Vi var där igår och de trodde att det bara skulle ta några få månader att sätta upp analysen om allt går enligt planerna. Så förhoppningsvis är vi igång snart också. Jag är så lättat över detta besök, jag var inställd på att de skulle säga att minst 12 månader skulle de ta innan de kan sätta igång OM de hittar en bra metod och sen en lång kö på det. Det visade sig att de har förberett en pdg för samma sjukdom tidigare, men den slutade i spontangraviditet och utfördes aldrig, men att allt fanns förberett.

Puh!  

• Chief Wiggum

Välkommen till tråden, När2blir3. Tack för att du förbereder en på att det kommer bli tufft. Någonstans finns ju hoppet om att det ska lyckas på första försöket utan komplikationer, så bra att komma ner på jorden. Vad ni än väljer, vare sig det är att försöka sista gången eller att köra the natural way, så kommer det ju kännas rätt tror jag, oavsett vad ni väljer. För om ni får en bebis så vill ni nog inte byta ut just den, även om den har sjukdomen eller är bärare.

Tant groda, samma gäller ju er. Gör det som känns bäst för ju er. Om pgd försvårar möjligheterna att få ett barn över huvudtaget så ska ni ju följa era hjärtan. Jag hoppas ni känner er tillfreds med det beslut ni kommer ta.

Kramar till er alla och hoppas vi får en bebis, oavsett om vi väljer pgd, ivf eller the natural way.

• Chief Wiggum

Nicolina, grattis, jättkul verkligen! Jag hoppas att den vill stanna kvar där den är nu.

• Chief Wiggum

Vi får hoppas att alla fem funkar och att något av dem är friskt. Själv så är jag redo, sitter och väntar på att telefonen ska ringa och då kunna börja med medicin och hela baletten. De sa att det bara skulle ta några månader innan vi kan sätta igång och att de hör av sig om de stöter på patrull. Jag har ännu inte hört något om att det inte skulle funka, så jag är glad.

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång