• Ulrika 80

IVF/PGD väntar på eller är igång

Simple82, lycka till med era planer, hoppas det går snabbt för er att komma till rätt.
    Själv ska jag ringa Huddinge på onsdag för att höra när jag ska sätta igång med sprayerna. Det känns enormt spännande!

• Ulrika 80

Vad härligt kattflickan att allt såg bra ut.
    Själv fick jag ett samtal idag från Huddinge och de sa att vi inte kommer att börja nu för att de inte fått svaren från genetiska. Det känns ju inte kul. De sa att det skulle vara färdigt efter sommaren och det är fortfarande inte färdigt, man blir ju lite orolig.

• Ulrika 80

Prizzi, grattis till era 2 barn!

Själv ringde de från Huddinge idag och sa att analysen var färdig :) Så ajg ska börja spraya min nästa mens och det ska vara 9 september. Det är så härligt att det äntligen blir av.
    Snuffan, vad skönt att de var färdiga med din analys också!

• Ulrika 80

Alexia- Grattis till graviditeten, vet precis hur du känner! Håller alla tummar och tår jag kan.

SKönt att det verkar gå bra både för dig Ringring och dig kattflickan. Det ger en hopp om att det går bra. Jag har börjat spraya i lördags och det går bra. Har än så länge inte känt något. Gjorde ni andra det?

• Ulrika 80

Roligt med många som börjat behandling eller ska snart :)
    Själv var jag på RMC i Malmö idag för att kolla att nedregleringen gått som den ska. Jag fick en liten blödning idag och det visade sig att jag hade en förstorad äggblåsa som de tyckte jag skulle punktera. Jag lämnade blodprov och sen ringde de på EM från Huddinge och sa att det inte var någon fara med blåsan utan alla prover såg väldigt bra ut så på lördag ska jag börja ta sprutorna :). Det känns rätt läskigt, men kul. Jag tittade lite på det med sprutan, hur har ni andra gjort har ni tvättat rent med tvätservertter innan ni sprutat?

Sen glömde jag fråga, tog ni som tog synarella 2 doser på morgonen och 1 dos på kvällen första dagen med sprutan?

• Ulrika 80

Spännande med många som har eller ska börja med PGD. Känner igen det med tusen frågor. Jag ska göra vul imorgon för att se att produktionen av ägg är som det ska. antar att vi får veta om vi ska till Huddinge på fredag eller inte. Är det många som har har fått problem med det? Vi hoppas verkligen på detta, men är det någon som vet hur lång tid brukar det ta innan man kan försöka igen?

jag åter multivitamin men det ska man ju göra oavsett.

hur har ni andra mått efter tillbakasättningen, har ni jobbat dagen efter?

• Ulrika 80

Simple82: Vi visste inte om att jag hade en kromosom avikelse när vi fick vår son. Sen blev jag gravid och 30/12 2009 fick jag avbryta i ca 24 veckan. Sen tog det tid. februari 2010 ringde vi genetiska, vi fick tid till RMC i Malmö i juni. Sen fick vi en tid i november för besök till Hudding/Solna. Jag blev gravid igen månaden innan vårt besök i Stockholm. Sen var det en lång väntan på att få veta om barnet var friskt. Jag är RH-negativ och har börjat bilda antikroppar så då vill de inte göra moderkakstest utan fick vänta på FVP. Vi fick veta att barnet var sjukt så den 5 mars iår fick vi avbryta igen, då var jag i ca v 21. Det var en tuff vår, men jag ringde Stockholm vi fick en tid i början på maj och nu ska vi upp dit på fredag för att plocka ägg :) Det känns väldigt skönt och jag är redo, samtidigt som jag är livrädd, de senaste 2 gångerna jag varit gravid har det inte gått bra så det kommer nog ta tid innan man kan njuta. Hur kändes det för dig Ring Ring? När kunde du njuta?

• Ulrika 80

RingRing och Kattflickan. jag förstår oron. Kommer själv att känna den. Nu börjar det närma sig. Vi ska köra imorgon och bo hos släktingar eftersom det är så långt att köra sen på fredag är det dags för ÄP. Undrar om man kommer att sova något på torsdag :)

• Ulrika 80

Det gick inte så bra. De fick ut 7 ägg varav 2 blev befruktade. Sen delade de inte sig ordentligt så vi fick aldrig chansen att sätta tillbaka något ägg. Det känns så tomt och snopet att man aldrig fick chansen. Man gick igenom hela processen sen bara stopp :'(

• Ulrika 80

De tyckte att jag skulle spruta längre men i Huddinge tyckte de vi skulle hålla planen och det gick som det gick, man får hoppas de vet vad de gör i Huddinge och inte bara kör efter planen. Jag pratade med Anette idag och hon sa att i nuläget så ska vi vänta in mensen sen efter det ska vi planera behandlingen. Har vi riktigt otur blir det inte förrän nästa år :( All denna väntan, jag hatar det!!!!! Hon sa också att jag får ta någon annan medicin som jag tydligen skulle blanda själv, låter läskigt, men har en släkting som hade samma resultat som jag denna gången och efter att få blandat själva så fick de en pojke, så hoppet finns ju fortfarande.

Jag hoppas det går bra för alla här inne!

Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång