IVF/PGD väntar på eller är igång
Skönt att ni äntligen fått tid.
Idag var vi på första besöket hos BM. Det var mycket info att ta emot, uppgifter som som skulle lämnas och blodprov som skulle tas. Urinprov ska jag lämna senare eftersom jag för ovanlighetens skull inte var kissnödig. Fick även tid för läkarbesök, KUB-test och nästa besök hos BM. Gäller verkligen att ha koll på sin kalender.
Vid vår PGD-behandling har man bara kontrollerat kön på embryot, jag är bärare av en ögonsjukdom som endast kan drabba pojkar. Någon kromosomanalys har därför inte gjorts. Om jag har uppfattat informationen rätt ifrån läkarna kollar man inte samtliga kromosomavvikelser vid en PGD-behandling, man kontrollerar bara det man är bärare av/har anlag för. Vi ska göra KUB med anledning av min ålder. Oavsett vad det visar kommer vi nog inte göra moderkaks- fostervattensprov. Vill bara veta läget.
Minns inte om jag gjorde något UL på Huddinge, har för mig att jag gjorde en gyn. undersökning.
Det tror jag inte kommer vara något bekymmer. Vid ett av mina försök ville kroppen inte bli nedreglerad med sprayen och KI behövde veta hur det såg ut i livmodern. Jag gick då till RMC i Malmö och gjorde VUL, de skickade sedan vidare uppgifterna till KI.