IVF/PGD väntar på eller är igång
Hej tjejer!
Jag ansluter här om det är ok?
Väntar i detta nu på att dra igång ivf m PGD. Vi ska på nybesök på reprod Huddinge denna v och sedan hoppas jag vi får börja en första behandling i sept/okt (vår analysmetod är inte riktigt klar ännu). Har någon erfarenhet av Huddinge? Har läst en del statistiska rapporter om ivfkliniker och "kundnöjdheten" på Huddinge verkar inte tipptopp. Hoppas att det skiljer sig för just PGD? Jag är lite skör efter ett sent avbrytande (v21), en död bebis (född dödssjuk i v 35) följt av ytterligare ett sent avbrytande (v 13) i bagaget de senast 2 åren. Varken jag eller min man är sjuka men har fel på samma gen vilket orsakar sjukdom hos våra foster.
Jag är orolig för att inget av våra embryon ska bli friska. Det sägs att vi "bara" har 25% risk att få sjuka barn, men nu har det ju hänt 3 av 3 försök så man är ju lite lätt skeptisk. Någon som har gått in i PGD processen med dåliga odds och kommit ut med en frisk liten bebis? Behöver lite pepp och alla positiva historier skulle verkligen stärka just nu :)
Här kommer en länk till ett bra och nytt pod program om PGD som jag blev glad av att hitta. Hoppas att det kan glädja er också! :):
www.ivfpodden.se/podcast/2014/avsnitt-10-pgd-vad-ar-det/
Kram