Chief Wiggum skrev 2013-05-09 11:04:23 följande:
Om problemet är att det inte är tillräckligt romantiskt att göra pdf-ivf så är nog inte detta rätt tråd. Jag tar nästan lite illa vid mig över att man är orolig över detta när flera här genomgått jobbiga operationer med mycket känslomässiga reaktioner o nederlag. En del har försökt i flera år utan att komma härifrån med en bebis på armen,en del har behövt säga hej då till sina foster o fullt utvecklade barn.
Jag vill inte att det skulle vara på något annat sätt än vad det varit för oss för då hade vi inte haft just den lilla flicka som jag har i magen. Jag ser det snarare som mer romantiskt med pgd än the natural way för vägen dit stärker förhållandet ännu mer o det är något väldigt speciellt vi gjort som inte många andra förstår.
Det var inte meningen att såra någon eller trampa någon på fötterna. Jag antog att eftersom detta är ett forum så har man rätten att skriva ner sina känslor? Det är väl ändå lite det som är vitsen med ett forum? :)
Jag förstår att det är jobbigt att genomgå PGD/IVF, precis som det kommer vara jobbigt för mig när den dagen är kommen. Och precis som det var jobbigt för mig att göra abort pga det anlaget jag bär på. Men om man inte har rätt att uttrycka sina känslor för att få råd och tips på vad man kan tänka och göra så kanske inte det här är rätt tråd ändå.