• nicolina78

IVF/PGD väntar på eller är igång

Åh va roligt att jag hittade denna tråd. Är mitt uppe i detta. När dottern föddes kom de fram genom forskning att både min mamma, jag och min dotter bär på ett syndrom som för vidare till 50%. Vi fick göra vårt första Ivf nu i höst och satte tillbaka. Tyvärr blev det inget +.  Hade nog lite för höga förhoppningar innan och trodde nog att det skulle gå. Nu blir det förhoppningsviss ett nytt försök nästa månad. Går också i Huddinge.

Maja 091121
  • nicolina78

Nu är det snart dax att starta med andra försöket för vår del. Har hämtat ut spray på apoteket och har fått tid för äggplock i januari. Nu håller vi tummarna på att det går vägen denna gång, inte bara för mig utan för oss alla!

iframtiden: Grattis! Jag hoppas allt går bra nu!

Maja 091121
  • nicolina78

Hej tjejer! Har läst igenom den senate månaden jag inte har varit inne. Mycket som händer för alla. Själv har jag gjort ett andra försök nu och ett ta trodde jag att det var lika bra att avbryta då det inte blev så många äggblåsor som det ville för att kunna göra pgd. Som tur var gjorde vi inte det och vi fick ut 3 ägg varav 1 kunde sättas tillbaka. Trodde inte det va sant när jag gjorde gravtest och det visade Gravid! Blev tvungen att göra 2 test till för säkerhetens skullFlört. Nu har det ju bara gått 3 veckor änsålänge så jag hoppa den vill stanna där inne.

Maja 091121
  • nicolina78

Nähä, det gick inte...fick missfall nu i vecka...Tungt just nu. Men jag har ju turen att ha en lite tjej (med samma syndrom som jag) och just nu är jag glad att hon finns som kan få mig på andra tankar

AlexiGiulia:Känner igen mig i det du skrifver längre ner, Om längtan efter 2 an.

AlexiaGiulia skrev 2012-03-03 12:06:34 följande:
    Man kastas mellan hopp och förtvivlan... Vi har pratat om donation men de e inte något som vi känner att vi vill...

Va skönt att du mår bra på medusinerna... Kanske e de så att de har varit situationen som gjort att jag mådde sämre denna gången...vårt mirakel blir 8 år detta året å de gör mig väldigt stressad... Dels vill jag inte ha försökt få barn under hela hennes liv å den ville jag ju ha barn "nära", hon var inte änns 2 år vid första försöket...hoppas inte hon förstår å känner att hela hennes barndom har hennes föräldrar försökt få fler barn...

Hon är mitt allt! De e för henne som jag orkat gå ur sängen å fortsätta leva i perioder!! Men längtan efter de andra barnet är större än första... Jag hade ingen anning vad jag längtade efter första gången...

Maja 091121
Svar på tråden IVF/PGD väntar på eller är igång