Inlägg från: Mamma till viljestark dotter |Visa alla inlägg
  • Mamma till viljestark dotter

Ni erfarna - Vad händer nu?

Ladycocos kom med en hel del kloka synpunkter! I mitt fall fick jag testa först enkel-, sen dubbel- och till slut trippeldos i kombination med Metformin. Har bevisat utebliven ÄL, mens max ett par ggr/år. Vi har genomgått utredning och det är inget fel på min sambos spermier. Efter alla Pergo-kurer så fick jag testa två omgångar ÄL-stimulerande sprutor, tyvärr utan att jag fick ÄL.... Sen blev det IVF för vår del, få ägg fick jag... Men de få äggen blev ändå twins till slut (hann göra 3 fulla försök och ett frysförsök). Lycka till, hoppas ni snart får ert efterlängtade plus! Ett gott råd, kämpa inte på med Pergotime så länge, om du inte får ÄL. Flera år gick till spillo för oss, vi skulle ha gått rakt på IVF. Men det är lätt att vara efterklok.

• Mamma till viljestark dotter
    Förkortningar och betydelser
    AD/APTD = Fostrets magmått vid ultraljud BF = Beräknad förlossning BIM = Beräknad Icke Mens, förhoppning om utebliven mens (= gravid) i nästa period BM = Barnmorska eller Beräknad Mens, beroende på sammanhang BPD = Fostrets huvudmått vid ultraljud BUP = Barn- och ungdomspsykiatri BVC = Barnavårdscentralen BÄL = Beräknad ägglossning CB = Clearblue (graviditets- eller ägglossningstest beroende på sammanhang) DI = Donatorinsemination ET = Embryo Transfer. Embryoåterförande vid IVF Femur/FL = Fostrets lårbensmått vid ultraljud FET = Frozen Embryo Transfer. Frysförsök vid IVF FL = Familjeliv (denna webbplats) ICSI = Intracytoplasmisk spermieinjicering. Befruktning med microinjektion under IVF IVF = Provrörsbefruktning KK = Kvinnokliniken KR = Känsliga Rummet forumdel för känsliga ämnen med möjlighet till anonymitet KUB/CUB = kombinerat ultraljud och blodprov MA = Missed Abortion, ett slags missfall där inte fostrets stöts ut av kroppen direkt MVC = Mödravårdscentralen MF = Missfall NPF = Neuropsykiatriska funktionshinder NUPP = Nackuppklarning OT = Off Topic, brukar skrivas i inlägg för att tala om att det är utanför ämnet PCO = Polycystiska Ovarier PGD = Preimplantorisk Genetisk Diagnostik. Diagnostik av genetisk defekt på embryot RD = Ruvardag under IVF SD = Slutna dialoger, forumkategori för enskilda ärenden SM = Senaste mens TD = Testdag under IVF TTD = Fostrets bröstkorgsmått vid ultraljud UA = Utan anmärkning UKH = Utomkvedshavandeskap UL = Ultraljud US = Universitetssjukhuset VC = Vårdcentralen VUL = Vaginalt ultraljud ÄL = Ägglossning ÄP = Äggplock/ägguttag under IVF

Nöjd?

Svar på tråden Ni erfarna - Vad händer nu?