Ljög om graviditet som hämnd?
Jag har sedan några månader separerat från min numera f d sambo. En av anledningarna var att jag hittat en ny kvinna att leva med, men de största orakerna till mitt beslut om separation har vuxit fram under några år.
Någon vecka innan jag skulle flytta ut, gav min sambo beskedet att hon troligtvis var gravid med mitt barn. Tyvärr kunde det rent tidsmässigt stämma.
Under månaderna som gått har hon fortsatt att spela på att hon varit gravid, men jag är övertygad om att hon bluffar, eftersom det finns så många signaler och tecken på att hon inte är det eller någonsin har varit. Vi pratar inte längre sedan någon månad tillbaka, och därför har jag heller inte kunnat se på henne hur det ligger till, annat än att jag sett henne på håll och då inte kunnat se någonting. Men våra gemensamma barn har heller inte reagerat på något sätt och inte heller andra som varit i kontakt med henne, och det borde klart synas vid det här laget då hon dessutom är smal som en sticka.
Jag går nu i princip bara och väntar på det dystra beskedet att hon fått "missfall". Min fundering nu är hur vanligt detta egentligen är. Min teori är ju att hon valt att bli "gravid" för att om hon nu inte kan få mig tillbaka, åtminstone hindra mig att gå vidare i mitt nya förhållande och sabotera det.
Har någon erfarenhet av detta?