Mitt barnbarn förvägras mig.
Ledsamt. att försöka prata med svärsonen kanske kan fungera? Så att du i alla fall får en förklaring?
Har din relation till din dotter varit dålig länge ... i så fall kanske det är det som ligger i botten.
Ledsamt. att försöka prata med svärsonen kanske kan fungera? Så att du i alla fall får en förklaring?
Har din relation till din dotter varit dålig länge ... i så fall kanske det är det som ligger i botten.
Vi trodde att vår hopplösa relation till min svärmor inte skulle drabba barnen. De borde ju få ha en farmor ... ett resonemang delvis grundat i att jag älskade min farfar - som var världens gulligaste mot mig, trots att han (som jag senare fick veta, det visste jag ju inte som liten) misshandlat sina egna barn mycket svårt.
Vi borde dock ha pratat med barnen om saken. DE trodde nämligen att det var för min mans skull som vi umgicks, så att HAN kunde få träffa sin mamma.
Ett stort antal sommarveckor spenderades alltså tillsammans med någon som ingen av oss förstod sig på eller trivdes med. Troligen var det inte roligt för henne heller - hon vill bara "göra som alla andra", jag tror inte att hon tycker om oss alls.
Vi har gjort otaliga försök att prata ut, hitta en medelväg osv. Det har inte gått. Alls.
Och med all respekt ts, eftersom du uppenbarligen tycker att allt beror på att din dotter utan anleding alls mobbar dig, och detta inte alls är fallet, så skulle ni möjligen kunna gå i gemensam terapi men jag tror inte att din dotter vill - och du skulle troligen inte ställa upp heller.
I det läget är det kanske trots allt bäst att inte ha kontakt.
Ts, om ditt barnbarn har andra önskemål kommer hon så småningom att kontakta dig. Du kan ju också skriva brev till henne, om du vill. Det har du rätt att göra så länge hon inte ber dig låta bli (tror jag - post är personlig och brev till henne är inte brev till hennes föräldrar) . Så länge breven inte innehåller något olagligt, förstås.
Mitt personliga råd skulle dock vara: Låt bli.
Till ts dotter: Räkna inte med att andra tar dig på allvar. Folk vill inte att det ska "vara så illa". Min mamma var heltokig när jag var liten, en gång försökte hon strypa mig ... och ingen trodde på mig. Bara DU vet vad som hände och vad som inte hände, så du måste fatta dina beslut själv.