Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Mitt barnbarn förvägras mig.

Det här var nästan roligt. Men bara nästan.

• Anonym

Jag förstår inte hur du ens kan med att gå och skriva ett sådant här inlägg. Ingen självinsikt, inget alls?

• Anonym

oj, vissa som har problem med sina svärmödrar i denna tråd gissar jag på

låter konstigt att dotterns skulle bryta kontakten bara för en sjukdom, måste ligga nånting mer bakom som du inte skriver om ts.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-10 19:21:22 följande:
    oj, vissa som har problem med sina svärmödrar i denna tråd gissar jag på

låter konstigt att dotterns skulle bryta kontakten bara för en sjukdom, måste ligga nånting mer bakom som du inte skriver om ts.
    Exakt.
  • Anonym
    Betty Boop skrev 2011-06-10 19:32:32 följande:
    Är din fråga riktad mot TS eller nån annan?
    Mot ts, naturligtvis.
  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-06-10 19:36:45 följande:
    Tror visst att ts och en viss "anonym" kanske är "bekanta" ?

Tråkigt iaf att man inte kan diskutera och komma överrens.. Tråkigt att den lilla flickan mistar sin mormor om det nu går till det..
    Det stämmer, jag är ts dotter. Jag har förklarat åtskilliga gånger för henne varför jag inte vill träffa henne, men tyvärr lyssnar hon inte på det.

Och du mor, om du har någon godhet i dig, glöm bort mig och min familj. Låt oss vara, du har redan gjort mig så mycket illa i mitt liv.

Jag trodde aldrig att jag skulle skriva sådant på familjeliv. Men här kanske hon förstår, någon gång.
  • Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-06-10 21:08:14 följande:
    Jag misstänkte det.. Och beklagar om det gått så långt att det inte går att reparera. :( 
    Ja, det är tråkigt. Men det skulle hon tänkt på för länge sen.
  • Anonym

Vad ledsamt ts! Jag avgudade min mormor, sorgligt att du inte får träffa ditt barnbarn.

• Anonym
    Anonym (hmm) skrev 2011-06-10 21:39:55 följande:
    En lite detalj jag tyckte var konstigt i din mors inlägg.. Diagnosen, adhd. Fanns ingen rimlig förklaring till varför hon behövde skriva det. Ingen relevans liksom. Förutom att på nåt sätt tro sig få mer stöd och sympati av oss okända här i cyberspace. Ja, bara en grej jag reagerade på..
    Lycka till nu o kanske en dag.. eller så inte. Sköt om er* 
    Men det finns väl visst en poäng med att skriva det. Min syster har ADHD och hon fattar många irrationella beslut hela tiden som ingen i familjen fattar mycket av. Kanske det är så TS också känner?

Jag tycker inte man kan ställa sig på varken den ena eller den andra sidan i den här konflikten då man inte vet säkert vad det är som har hänt. Ts känner sig i alla fall orättvist behandlad och hennes dotter antyder att ts har gjort hemska saker mot henne som är så oförlåtliga att hon inte kan få ha dottern. Frågan man ställer sig är ju, om ts varit så hemsk tidigare, varför har hon ens fått vara barnvakt åt barnet då?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-10 21:55:04 följande:
    Men det finns väl visst en poäng med att skriva det. Min syster har ADHD och hon fattar många irrationella beslut hela tiden som ingen i familjen fattar mycket av. Kanske det är så TS också känner?

Jag tycker inte man kan ställa sig på varken den ena eller den andra sidan i den här konflikten då man inte vet säkert vad det är som har hänt. Ts känner sig i alla fall orättvist behandlad och hennes dotter antyder att ts har gjort hemska saker mot henne som är så oförlåtliga att hon inte kan få ha dottern. Frågan man ställer sig är ju, om ts varit så hemsk tidigare, varför har hon ens fått vara barnvakt åt barnet då?
    Min mor är otroligt manipulerande. Jag är uppväxt med henne, och blev väldigt hjärntvättad under denna tid. Sådant tar tid att komma ifrån. Jag var aldrig säker när hon varit hos min mor.

Det var helt enkelt ett försök från min sida att få en bra relation. Det går inte, och jag är rädd att hon kommer skada dottern.

Vad min mor har för fel vet jag inte, men något är inte rätt hos henne.
Svar på tråden Mitt barnbarn förvägras mig.