Rymde på förskolan
Hej,
När min fru hämtade våran dotter på förskolan igår berättade de att de hade hittat henne utanför på gården gåendes med stövlar och paraply. De hade sett ett paraply guppandes utanför fönstret på gården och de var så de hade upptäckt att hon var borta. Sen var det inget mer med det....
Det känns lite olustigt minst sagt att de inte märkte att hon var borta innan dess? Hon är minst på en blandat avdelning. Hon blir 2 i september. Hon hade alltså utan att någon märkt, öppnat dörren till kapprummet, satt sig för att ta på sig stövlarna, tagit en annan tjejs paraply, gått ut i hallen för att öppna ytterdörren, tagit sig ut på gården....och ingen lägger märke till de? Tur att alla föräldrar är bra på att stänga alla grindar efter sig!
Jag tänkte att jag skulle prata med dom om detta på fredag när hon ska dit igen men vad tycker ni? Hur hade ni reagerat? När man har barn i blandade åldrar så får man ju inte glömma bort att de minsta behöver kanske lite mer tillsyn än de äldre barnen.. inte så att de ska vara med dom hela tiden men ett extra öga.
Sen har jag lite förståelse att sånt här händer eftersom de drar ner så mycket inom skolan och att de har för många barn på få lärare. Men ska man markera att det inte är ok?