• Skogsflickan

Hur undvika gamnacke?

Jag undrar vad man mer kan göra för att undvika gamnacke på min 15mån son i sin bilbarnstol? Vi har en nackkudde som man sätter runt som stöd, hoppas ni fattar vilken ,men det hjälper inte.har provat att luta stolen mite mer men inte hjälper det heller..har en britax twoway..tycker så synd om lillen när han somnar i stolen o nacken hänger,men mest orolig när man måste bromsa tvärt och liknande.. Hur gör ni andra? Finns det ngn specialkudde o köpa??

Det du tycker om mina åsikter torkar jag röven med...
  • Svar på tråden Hur undvika gamnacke?
  • stor grön drake

vi köpte en sleep safe:
    www.barntrygghet.se/barn-i-bil/sleep-safe-en-unik-produkt-som-fyller-en-stor-funktion/
    och den var fantastisk. Kändes nästan lite snopet när vi bytte bil och den inte behövdes mer för vi fick så bra lutning. Dessutom är säljaren hur trevlig och tjänstvillig som helst.
    Använder den numera vid riktiga långresor (nu kör vi sällan längre än 25 minuter) där han kommer sova, annars inte.

• Cecci78

two way är en ganska öppen stol, jag tycker den passar bäst till lite större barn som sitter bakåtvända men det ska finnas en nackkudde att köpa till från Britax tror jag, det kanske blir lite bättre med den

• Doriath

Maxi cosi har vi och den är toppen. Jag skulle byta stol rakt av. Det gjorde vi, eftersom vi inte heller gillade när huvudet "ramlade av".

Svar på tråden Hur undvika gamnacke?