mirakel och Fru xx: Gällande 2 ägg vid insättning och behandlingsmetoder - verkar AVA Åbo var mer restrektiva än AVA Tammerfors.
Jag pratade med min läkare om Prednisol och sa att AVA i Tammerfors skriver ut denna till sina patienter och frågade varför Åbo inte ger det speciellt till mig som har sagt om anti-kroppar tidigare? Då fick jag svar att de är på gång med ett nytt gemensamt behandlingsplan till patienter med sköldkörtel-problem. Han sa att nya planen är färdig när vi kommer fram till 3.försök.
Jag blev väldig besviken på svaret eftersom om jag hade sökt direkt till Tammerfors, hade jag fått rätta mediciner direkt samt kanske hade varit redan gravid. Att vi som en kund lägger up cirka 80 000 spänn till sista hoppen för att få ett barn, borde man ha all hjälp som kan få. Det känns väldigt konstigt att när jag informerade att andra försöket resulterade ingen plus, blev det inte automatisk återkoppling med läkare utan att jag fick fråga om det. Om det inte vore så att vi får (kanske) pengarna tillbaka från FK, skulle jag vända mot södra Europa direkt. Det känns att vi har haft så otur med alla läkare som har varit inblandad med vår ivf-ÄD-karusell. Det är inte nog att allting är så fysisk och mentalt påfrestande, då vill man lita på att vården som vi får.
Tigermamman72: Jag har tagit både Procren och Progynon. Procren är värre eftersom du kommer känna klimaterie-besvär med varma vallningar, humöret etc.Progynon är motsatta medicin till det - som jag har förstått används den av kvinnor i klimateriet. Jag har ätit Progynon 2 olika tillfälle och biverklingar har varit olika; första gången hade jag riktiga graviditetssymptom - andra gången samlade kroppen vätska men inget annat. Jag håller tummarna att ni får MÅNGA ägg med fin kvalitet
Fru xx: Jag håller tummarna här samt tårna. Det måste finnas nr 2 under Gravida-rubriken!
Kram