• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Bra där NinaCamilla, Choklad är braSkrattande i måttlig mängd. Små ler om kommentaren om (rund) mage.
    Min kommer katastrofalt krascha tror jag......Inte platt innan, men ok,

Fru xx: Jag fick heller inga förhållningsorder mer än ingen fotboll. Träna gärna och lev som vanligt.

Men nu kan jag ju glädja er med att den kondis man hade har total havererat. Tydligen är det så ibland.
    Orkade inte ens med 2 timmars bugg pass på avencerad nivå. Trodde jag skulle dö.
    SÅ nu får det bli 1 timmes promenader kanske varje dag om man orkar istället.
    Köpa gymkort kan man lägga på hyllan sa min sparringpartner (som jag tränar med). Snyft...
    Älskar att träna och rensa hjärnan..... That´s life.

Ha det så bra så länge.
    Kram           

• Lie71
    Fru xx skrev 2012-01-25 18:01:41 följande:
    Fortfarande inte fått datum för ÄP/ET Donatorn ska på nytt vul på fredag, sen ska dom ringa mig igen, hoppas nu det går bra med hennes stimulering, det är en himla massa vul hon får gå på, hoppas det inte är något knas... De säger fortfarande att det ska bli nästa vecka.
    Så där var det för oss också. Dee sa bara prel datum hela tiden. Först prel månd, sen tisdag, sen blev det till slut fredag. Detta var första gången Andra gången så blev det när de hade sagt,
    Så det är hur donatorns ägblåsor utvecklas som är avgörande. Därför vill de inte att man bokar innan de vet.
    Det kommer säker bli bra till slut för er. Så hoppas vi på ett Plus
    Lycka till nu. Kram   
  • Lie71

Kul nu händer det lite i tråden,

Myran: Wow, Nu håller jag tummar och tår för att det går bra för er

Midsomer:Hej, välkommen. Grattis till ruvningen.
    Jag slutade samma dag som jag testade 2:a gången minus. Som NinaCamilla skriver, inte efter 1:a.
    Lycka till nu.

Fru xx: Jag kommer hålla tummar och tår för att ni får många ägg som befruktas och blir toppen kvalitet.   

NinaCamilla: Inte riktigt dina dagar va med folk i omgivningen som är gravida.
    Nu får vi hoppas på + på lördag, och DU förstår att det är frestande och testa nu, men det är bättre i lugn och ro.

Det känns lite konstigt att hålla på och berätta hur det är för mig när jag råkade bli den första i tråden.
    Därav håller jag en lägre profil och nämner inte så mycket, då jag hoppas på sällskap från erFlört.
    Jag mår bra, och ska på NUBB test i början av Feb, Men detta med twins är och känns helt galet.
    Har börjat fatta och ta in.

SÅ nu är det er år, tjejer.
    Kram             

• Lie71

Nej, så här skulle det ju inte gå.....Så tråkigt NinaCamilla Förstår att det blir en deppa dag.
    Ta det lugnt nu och samla kraft, Jag hamnade också sist i kön och fick vänta 3 mån innan det var dax igen.
    Tänker på dig idag, styrke kram till dig/er. 

• Lie71
    myran skrev 2012-02-04 15:33:26 följande:
    Vi kom till Åbo i tisdags och fick beskedet att inga av våra fyra återstående embryon överlevt upptiningen Gråter Vi är chockade och förkrossade, vi har inte råd att göra nytt donatorförsök så nu är det antagligen slut för vår del... Har svårt att fatta. Pang poff så var drömmen i kras. Jag blir så arg! Varför?....
    Myran, jag lider med er. Inget roligt besked, vet hur det känns. Man blir helt tom.
    Kan ni inte få pengar tillbaka på försöken, så ni kan använda dessa?
    Jag tänker på dig.
    Styrke kram.   

• Lie71

Myran: Råna bamker är ingen god ideFlört
    Kan du inte få din läkare och skriva ett brev om detta med äggdonation som du kan bifoga till FK?
    Ligg på FK och fråga hur det går med ditt ärende. Som du skriver, du har ju varit gravid förrut. 
    Jag kan bara referera till den statistik som AVA Åbo säger, att efter 3 gånger så är det 70-75% som lyckas.
    Det kan aldrig bli 100%. Så visst är det ett lotteri, så känner jag och min sambo också.
    Vi har diskuterat detta en del om pengar tryter, när säger man stopp etc, innan vi påbörjade detta. 
    Men spontant så blev det vi tar ett försök i taget.   

Det är ju billigare på andra kliniker än Finland om man ska låna pengar. Så FInland är ju inte enda stället.

Jo, visst fungerade det andra gången, men som du säger, Vi vågar inte heller ropa hej fullt ut förrän de är ute.
    Mycket kan hända, även om det är bättre statistik efter vecka 12, där jag är nu.

Låt detta sätta sig så ger det nog sig hur ni ska göra
    Kram Myran, allt kan bara bli bättre. 

• Lie71

WOW Fru xx. vilket resultat Grattis.
    Nu hålls tummar och tår att de små äggen fäster, BÄGGE!Flört(så är jag inte ensam i tråden)
    Vi fick också 2 ägg med olika kvalitet, och se hur det gick med det....hehe
    Ruva nu i lugn och ro så hoppas vi på ett plus.
    Kram

• Lie71
    Fru xx skrev 2012-02-08 16:39:44 följande:
    Tack för era tummar tjejer, de behövs! Hade varit härligt att slå följe med dig som gravid Lie, kanske som blivande twins-mamma
    Välkommen oavsett vilket En eller två, bara det stannar.
    {#emotions_dlg.flower}
  • Lie71

Hej Mirakel.

Dig har man undrat hur det går för Det har varit lite tyst.
    Kul att du är på gång och fått en donator, så när är det beräknad insättning?

Ja det är fantasiskt, men jag blir sorgsen när det inte fungerar för de andra, man önskar flera välgång.
    Jag har inte haft några graviditetskrämpor att tala om, lite lätt illamående på kvällarna, borta nu och tappat flåset helt och hållet. Det är det enda. Okej mat är inte så gott längre, man äter för att man måste.
    Var på UL igår för Kub test och allt såg bra ut. Inga risker alls sa de. De rörde sig och mådde bra.

Hur mår du Fru xx?

Alla ni i tråden, ha en trevlig helg.
    Kram

• Lie71

GRATTIS Fru xx , Så roligt. Njut av dagen.
    Kul med flera positiva besked i tråden. Grattis. 

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011