• myran

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

WannabeFler, vi åker runt v 47 för ET. Tar Procrensprutan imorgon.

För er som inte gjort detta förut kan vara bra att veta att sprutan kan ta tid att få hem till apoteket, var ute i god tid! Gäller de flesta mediciner vi använder, särskilt om man ska ha ett LASS hormonpiller och vagitorier... Nu hade jag kollat med apoteket att den fanns på lager, men det stämde inte och den fanns inte på annat apotek inom 100 km radie. Nu löste det sig som tur var, hann beställa och den fanns på huvudlagret, men jag rekommenderar att vara ute i tid, att bli stressad när man äter Primolut är ingen höjdare Flört och vi ska ju helst inte utsätta oss för mer stress än nödvändigt. Vi har mycket som rör sig inom oss ändå, eller hur?!

Nu ska jag betala årets i särklass dyraste räkning, gissa vilken! Tungan ute

Sen ska jag vila och tänka lite extra på Skruttet 69, vi håller tummarna för dig Hjärta
  • myran
    Ypke skrev 2012-10-11 21:39:13 följande:
    Heeej, igen ... Vad är det här procren? Googlar och hittar mest info om prostatacancer. Om någon har lite tid över skulle jag bli glad för liten förklaring till hur min stimulering kommer att gå till.

Nu när vi fått tid känns det så konstigt alltihop. Borde kanske vara glad men är mest ledsen. Vet inte om jag orkar med allt detta. Funderar också på om vi ska göra den sista Ivf som vår klinik går med på, i väntan på ÄD. Kanske borde ringa och prata med dem om det imorrn men kommer att bli så känslosam. Usch, många tankar.
    Jag har just tagit Procrensprutan, för en halvtimme se'n. Hade fått för mig att jag som tagit så många subkutana sprutor på mig själv, andra och hunden (nej, jag har ingen sjukvårdsutbildning) skulle fixa att ta den själv. Men när jag öppnade kartongen och såg "rymdskeppet"....  Puh! Se'n började jag tänka på vad den kostar och hur mycket som står på spel och sprang kallsvettig över till grannen som är sjuksyrra på vaccinationsklinik. Kändes lite säkrare och så fick jag klämma på hennes nyfödda oxå Glad

Det stämmer att den ges till cancerpatienter med bl.a. prostatacancer men även till patienter med svår endometrios, den minskar halten av testosteron- och östrogen i kroppen. Vi får den för att synka oss med donatorn inför insättningen, så att vi är i samma fas när embryot ska flytta inGlad
    När man gör ivf är man ju både donator och mottagare så där behövs det inte.
    Hoppas detta gav svar på din fråga!
  • myran

Grattis Fruxx till adoptionsbesked och lilla barnet Glad Vad roligt! Jag hoppas du förstår att vi gärna vill veta hur det går!!! Hjärta

Skruttet 69, håller tummarna för onsdag! "Mensvärk" kan också vara växtvärk, det känns rätt lika Flört Styrkekramar!!!

Bra där Dustpuppy, viktigt tips om sjukskrivning/ semester. Det ska inte behöva falla på en så'n sak hos FK!

Jag inser att jag har tur som har en toppengyn som kommer tidigare till jobbet för att göra sent bokade UL på såna som mig (han är alltid uppbokad långt framåt och vi har ju lite speciella krav på tidpunkten och i sista minuten) och som översätter recept till svenska och är så gullig och omtänksam! Jag önskar att vi alla hade en sån gynekolog. Hoppas det blir bättre i framtiden för folk i vår situation, man är rätt utlämnad... Skönt att vi har detta forum för att stötta, hjälpa med råd och tips och fråga alla frågor man kan tänkas ha!

Kram på er!

• myran

Jihooooo!!! GRATTIS WannabeFler!!! Skrattande Ora dig inte! Njut av det här! Du är faktiskt gravid! KRAM!!!

• myran
    WannabeFler:
    Jag går på förebyggande akupunktur hos en kinesisk läkare. Hon ger mig akupunktur, kosttillskott, kostråd och andra råd inför ÄD. Vi får väl se hur det funkar Glad

Har bl.a fått rådet att skippa morötter (p.g.a. att de påverkar den hormonella balansen), motionera, minska på stress, minska i vikt, inte fuska med sömnen och att bättra på immunförsvaret så mycket det går. Det mesta väldigt logiska råd, men det skadar inte att bli påmind. Jag har bytt från en dyr akupunktör i Stockholm till en billigare på hemorten, men kvalitets/kunskapsmässigt har min nuvarande akupunktör mycket mer av både erfarenhet och utbildning. Hon har också hjälpt flera av mina vänner till bättre hälsa, det var nog det mest avgörande.

Men sen undrar jag väl som de flesta här om det har någon större inverkan på ÄD-resultatet. Enligt AVA har det ju inte det. Oavsett kan jag iaf säga att JAG mår mycket bättre av behandlingen, har t.ex. blivit av med en smärtsam hälsporre (som enl vanlig läkare inte läker ut förrän efter 1-2 år och skulle kräva dyra inlägg), blivit piggare, friskare, lugnare och sover bättre osv... Absolut värt pengarna!

To be continued....
  • myran

En nyfiken fråga: Varför vill ni ta dessa mediciner? På vilket sätt skulle de hjälpa? Som jag förstår är det blodförtunnande och antiinflammatoriska preparat, på vilket sätt hjälper de när man gör ÄD?

Ur FASS:
    Intag av Trombyl skall undvikas av kvinnor som försöker bli gravida eller är gravida.

Man ska rådgöra med läkare om man behöver använda läkemedlet när man är gravid. Det finns en risk för att fostret kan påverkas.(Prednisolon)

I mina öron låter det som läkemedel jag skulle undvika - om de inte är helt nödvändiga! Vore skönt att få upplysning i frågan.

Kram!

• myran
    myran skrev 2012-10-21 20:30:36 följande:
    En nyfiken fråga: Varför vill ni ta dessa mediciner? På vilket sätt skulle de hjälpa? Som jag förstår är det blodförtunnande och antiinflammatoriska preparat, på vilket sätt hjälper de när man gör ÄD?

Ur FASS:
    Intag av Trombyl skall undvikas av kvinnor som försöker bli gravida eller är gravida.

Man ska rådgöra med läkare om man behöver använda läkemedlet när man är gravid. Det finns en risk för att fostret kan påverkas.(Prednisolon)

I mina öron låter det som läkemedel jag skulle undvika - om de inte är helt nödvändiga! Vore skönt att få upplysning i frågan.

Kram!
    Hej allihop!

Jag undrar fortfarande angående de här medicinerna. Varför tar man dem?

Hörde ni förresten att de pratade på radio om IVF och varför det inte fungerar bättre trots forskning och framsteg? De trodde det hade med livmoderns miljö att göra. Intressant!

• myran

Näääe, WannabeFler, såååå hemskt och trist!!! Jag vet hur det känns och blir så himla ledsen för din skull Gråter Varför ska det vara så himla svårt och så orättvist?! Skönt att ni kan stötta varandra därhemma. Hoppas gråten kommer snart, den gör ont men hjälper... Skickar dig en bamsestor varm kram!!! Hjärta

• myran

Tack för informationen om medicin, Dustpuppy och germany! Nu klarnade det.

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011