Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Och nu försvann typ hela :( försöker igen senare.
Och nu försvann typ hela :( försöker igen senare.
UL gjort nu på morgonen. Visade inga cystor och en slemhinna på 25mm... Ringde Fertinova direkt och ska prata med läkaren imorgon och få besked om slemhinnan är för tjock!?!?! Hmmm, och här oroade jag mig för att den skulle vara för tunn eftersom jag har haft blödningar...! Ni som gjort återföring tidigare; hur tjock slemhinna har ni haft?
Jag vet egentligen inte heller om slemhinnan kan bli för tjock... Fick bara det intrycket av min gynekolog som gjorde UL. Påtalade på Fertinova att jag ville stämma av detta med läkaren men det var på mitt initiativ, inte deras. Verkade som de tyckte att vi kör på. Min donator kommer dit imorgon och på torsdag för kontroll och sen bör vi veta ÄP-dag :)
Virvla: Skönt, då kanske det funkar fast den var tjock :)
Tilda76: Usch vad jobbigt med ovisshet kring om det påverkar chanserna :( Det tycker jag nästan är värst... Att inte veta hur det ska vara liksom för bästa chanser. Men så är jag ju lite kontrollfreak också ;)
Det gick bra! Jag ska fortsätta med hormonerna i samma dos och han kollade alla mina journaler. Det stod att min slemhinna alltid varit ovanligt tjock så det bör inte vara nåt problem. Däremot blöder jag ff... Och det kan ju tillta och blöda ut slemhinnan :( Isf får vi frysa alla ägg och bara köra FET. Vår donator var inne på koll idag och ska komma tillbaka på fredag. Då får vi veta vilken dag det blir ÄP. Det blir någon dag nästa vecka...!!!
Tilda76: Skumt med olika besked från olika ställen ang åtgärd!?!?! Förstår att det är jobbigt när det tillkommer ytterligare komplikationer. Det ät ju jobbigt nog ändå liksom...
Oj, vi ligger verkligen lika! Vet inte om mensen kan komma men man kan ju uppenbarligen blöda iaf :( Jag ska köra på men måste kollas en gång till med VUL innan ev ET... Vore så himla snopet om det inte blev nåt nu heller... Vi har försökt IVF men inte kommit till ET. Blev inga ägg alls. Så jag har inte gjort någon återföring alls än. Väntar med spänning på detta och vill verkligen att det ska bli av! Tummar och tår hålls för alla som är på G nu!!!!
Usch, idag ringde läkaren från Fertinova igen... Nu hade han konsulterat sin kollega och de vill ha Journalkopiorna från vår IVF på Sophiahemmet. De skulle tydligen se vad det stod om tjocklek på slemhinna där. Känns ju bra att de är noga men börjar känna att det nog inte blir nån ET nästa vecka utan snarare FET nästa år :( Faan också!!!!!
Nu har jag skickat mina journaler och det resulterade i ett nytt samtal från läkaren i Åbo... De vill att jag ska ta ett graviditetstest!!!! What??? Enligt honom kan den tjocka slemhinnan tyda på graviditet. Känner mig total förvirrad just nu! Vet ff inte om det blir ET men måste alltså ta ett gravtest imorgonbitti... Känner ju att jag har vissa gravsymptom men det beror ju på hormonerna. Jag är INTE gravid! Dessutom blöder jag ju... Nu är jag om möjligt ännu mer förvirrad :(