• Lie71

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Hej alla och ett stort grattisTussilago73 till "lillan"

Bra att höra om Tammerfors från andra. De ligger nära till hands om det blir en nästa gång. Var det första försöket för er som det lyckade på?

Härligt Lyckligtlottad1982, då är det snart Håller tummarna hårt för er.

Pratade med Åbo och det blev nytt datum, ska dit på tisdag 8/8 redan om de 2 små vill klara upptiningen, så vi här hemma håller tummarna på måndag att de inte ringer med fel besked. De sätter in bägge nu, sen är det väl en ny donator som gäller...... Bokat färjan över så......

Ändrar i listan.

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:

Första ÄD-möte inplanerat: 

Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator:
    Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11)

Fått donator o väntar på ÄD:
    Lyckligtlottad 1982: Beräknad insättning ET vecka 32 2011 ( köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010)
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:  

• Lie71

Hej

Plockar bort mig från listan, fick ställa in då inget karade upptining.
    Får se vad som händer...Hamnar man sist på listan med 7-9 mån väntetid nu, så får man kolla på andra ställen. Vill inte vänta så länge för ett nästa försök. Ska prata med läkaren imorgon. 

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inställt 

Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11)

På gång:
    Lyckligtlottad 1982: ÄP 12/8 ET 15/8          (köat i Tammerfors  sedan 28 dec 2010) 

Ruvare:

Gravid:

Övrigt:

• Lie71

Familjerådgivningen kan jag tipsa om du bor i Stpckholm län 450 kr för 90 min, Inboxat dig om läkare.

• Lie71

Tack tjejer för era tillrop, tar semester nu och återvänder sen med nya tag.
    Vi har i alla fall bestämmt oss för en omgång till i Finland Åbo beroende på om vi hamnar sist eller inte.
    Annars Tammerfors och Riga som nästa kontakt, men helst Finland som den halv finne man är

Så alla ni andra som ska göra detta nu i Augusti och senare, jag håller tummarna för erat Plus.
    Sluta aldrig kämpa, KRAMAR

• Lie71

Hej alla tjejer

Tillbaka efter välbehövlig semester.Jag uppdateerar mig på listan.
    Alla ni som kämpar här, hoppas det har gått framåt för er.

Ninacamilla: Snart är det din tur  
    Lyckligtlottad: Jag lider med dig och vet hur det känns. Ta nya tag och kom igen.

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD: 

Fru xx Amy69 (köat sedan mars)
    WannabeFler (köat sedan maj -11)
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel 9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo höst/vinter 11/12
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41
    På gång:
    Ruvare:

Gravid:
    Övrigt:

• Lie71

Hej.

Tråkigt Lully Hill, det som du råkade ut för har man aldrig hört talas om.

När det inte vart någon lyckad upptining av äggen i augusti, så fick man ställa sig sist i kön igen och de beräknar till Januari 2012 för insättning i Åbo. Så om man börjar tjata i oktober så kanske något händer Innan jul alltså.   

I Tammerfors fick jag svar nu att kötiden är 6-7 mån och behandling först mars-apr. Frågade dem då jag läste att de hade kort väntetid?!

Fru xx känner lite som du då man är av finsk härkomst om att åka till Riga.Men man vet inte, det ligger öppet.

Lycka till alla nu.

• Lie71

Hej alla och välkommen Tigermamma72.

Det är väl väntetiden och att man inte blir yngre som stressar en... Som NinaCamilla skrev så kan man få behandling omg i Riga. Sen måste vi också ta om prover för min sambo som blir för gamla..

Fördelen är som sagt i Finland är att donatorn inte är anonym, så det finns en möjlighet. 

Sist fick jag komma dit för första försöket ca 6 mån och det för att jag ringde till Åbo och frågade. 
    Men om man läser andra trådar så funderar man ju lite på om medicineringen då det avsevärt skiljer sig mellan länderna. Nu vet man också inte den medicinska historian på personen heller.

Det ger sig i längden.

• Lie71

Lyckligtlottad1982: , Styrkekram till dig. Inte kul. Kämpa vidare, vi är flera här ......

Välkommen EmZe11 Vet faktiskt inte om Uleåborg, men du borde kunna söka på nätet.

NinaCamilla: Nu är du också på gång Kul.

Intressant att se bägge dokumentärerna "Drömmen om ett barn" och "Barn till varje pris". De är bra med Renee och Piaa. Men tror man att politikerna kommer vakna av detta???!!!  Man kan ju alltid hoppas.
    Men bra infallsvinklar i programmen.
    Vad tycker ni tjejer?

Kram   

• Lie71

Stort GRATTIS Myrslok. Du får hålla oss uppdaterade hur det går för trådstartaren kan ju inte som du själv skrev bara försvinnaFlört

Kul att läsa att det går framåt för er andra.
    Hur ser er behandling ut ínför ÄD? Sist fick jag bara Progynon och Crinone. Man undrar ju om de lägger till något eller icke nästa gång.

Juserar listan då Åbo hörde av ´sig i Fredags med ny donator,
          ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD:
    Fru xx Amy69 (köat sedan mars) WannabeFler (köat sedan maj -11)  
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41
    Myran, väntar på FET i okt/november, har 6 ägg i frysen, tidigare MA i v 12 (juni -11) Åbo
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel  9/8, inga ägg klarde upptining, 2:a ÄD nov/dec -11
    På gång:
    Ruvare:
    Gravid:
    Övrigt:

• Lie71

Justerar lite till, då de återkom med mer korrekt vecka

Fru xx: Efter 1:A insättningen så tog jag det lugnare, ingen avvancerad träning. Ingen stress på jobbet, inga tunga lyft, Jag frågade dem och de sa nej till spela fotboll som jag gör, och inga box pass.      

ÄD I FINLAND
    Funderar på ÄD: Första ÄD-möte inplanerat:
    Fru xx
    Amy69 (köat sedan mars)
    WannabeFler (köat sedan maj -11) 
    NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11) , prel. vecka 41 Myran, väntar på FET i okt/november, har 6 ägg i frysen, tidigare MA i v 12 (juni -11) Åbo
    Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel  9/8, inga ägg klarde upptining, 2:a ÄD prel v47 
    På gång:
    Ruvare:
    Gravid:
    Övrigt:

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011