• WannabeFler

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Tigermamman, Du å jag ligger ju ganska tätt i behandlingen. En extratanke till dig. Var går du för behandling? Kram

• WannabeFler

Spännande, Tigermamman! Till mig sa de i åbo att jag kunde förvänta mens 3-10 dagar efter procrensprutan. Har din kommit än?

• WannabeFler

Åh vad roligt Fru xx!!! Jag håller alla tummar för dig. Nu är det inte såå långt kvar tills du kommer in i den magiska tolfte veckan. Efter det kan du känna dig ännu säkrare. 😃 Hur mycket känns insättningen? Jag har ju varit med om förlossning förut så viss smärta tål jag, men man undrar ju ändå.. Nu gäller det bara att jag och maken håller oss friska nog så vi kan komma iväg. Det går magsjuka i familjen..

• WannabeFler

Så sitter vi nu här på Biblioteket i Åbo och maken har just klarat av sin del i processen.... Om ett par timmar vänder vi hemåt igen för den här gången.? Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att labbet ska ringa i morgon med positivt besked så att jag får användning för de bokade biljetterna nu på onsdag. Vad gör vi anars?? Åh denna plågsamma väntan. Härligt att höra Lie att du verkar må bra och att du är så långt gången. Kram t er alla

• WannabeFler

Så sitter vi nu här på Biblioteket i Åbo och maken har just klarat av sin del i processen.... Om ett par timmar vänder vi hemåt igen för den här gången. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att labbet ska ringa i morgon med positivt besked så att jag får användning för de bokade biljetterna för insättning nu på onsdag. Vad gör vi anars?? Åh denna plågsamma väntan. Härligt att höra Lie att du verkar må bra och att du är så långt gången. Kram t er alla

• WannabeFler

God morgon systrar! På väg nu till flygplanet som ska ta mig ner till Åbo för insättning i eftermiddag. Det blir många långa timmars väntan där. Maken fick stanna hemma med barnen (kanske de blivande storasyskonen... 😊😊) Ava ringe igår och man hade kunnat plocka 15 mogna ägg och tre var omogna. Samtliga hade igår en blivit befruktade. Är det bra statistik? Skriv gärna uppmuntrande ord till mig på forumet idag. Stor kram!

• WannabeFler

Tack snälla Lie71 för ditt stöd. Känner mig så märkligt känslig nu. Både glad, förväntansfull och ledsen och orolig på en gång. Snacka om känslostorm. Tur att man inte är ensam och att den här tråden startades. På väg från flygplatsen in till Åbo, kliver det på ett svenskt par på bussen. Jag undrade genast om de var där i samma ärende som jag. Det visade sig att det var de! Det kändes skönt. När är du beräknad Lie? Och Tigermamman snart är det vecka 13... :0) Mirakel, hur var det nu för dig, du är påG inte sant? Tre timmar kvar till insättning... Bara embryona fortfarande mår bra... Vet ingrt om kvaliten på dem. Är det någon som vet hur celldelningen går till, alltså när den startar. Börjar de dela sig redan vid befruktningen eller först när de fäster i livmodern? Hur förvarar man embryona, alla tillsammans eller en och en? Hur länge kan man hålla ett embryo vid liv utanför livmodern. Insättning brukar ju ske två dagar efter befryktning, men had det gått tre dagar efter? Och om det inte blir nåt denna gång och man måste tina upp nedfrysta, tinar man då upp alla embryon eller bara något om man har fler? Kan man återinfrysa uptinade embryon? Åh tusen tankar och frågor i huvudet som ni märker. Borde kanske ställa frågorna direkt till Ava när det är dags. Men svara gärna ni med om någon vet. Kram!

• WannabeFler

Hej igen, Förlåt att jag trakasserar tråden i väntan på mitt besök för insättning. En liten fråga , som känns lite dum för jag har ju läst den så många gånger; men vad står förkortningen FET för? Uppdaterar listan igen, lägg gärna till er status ni nya stjärnskott. :0) 2011 blev 2012 och det är er och min tur nu. Kram ÄD I FINLAND Funderar på ÄD: Första ÄD-möte inplanerat: Varit på 1:a ÄD-möte o väntar på donator: Myrslok69 ( kö sedan maj -11, Tammerfors)  Amy69 (köat sedan mars) Fått donator o väntar på ÄD: NinaCamilla (köat sedan dec 2010 och tackat nej till första donator i juni-11, en ny donator aug-11 blev sjuk, 3.donator i Sep-11) , ET Nov 2011 - testade minus, FET prel Jan-2012 (3 embryos i frysen klass 3) Myran, 1a ÄD, 1 ET apr -11(slutade med MA i vecka 12) 1 FET okt -11,  väntar på 2 FET i jan/feb 2012 (4 ägg i Frysen) På gång: Fru XX, 1a ÄD, tog Procren injektion 25/12, är igång med medicineringen nu, prel ET i början av februari 2012. WannabeFler (köat sedan maj -11 i Åbo). Procrenspruta togs 27/1 och insättning 7/3 (idag!) om allt går bra. Ruvare: Gravid: Lie1, stått i kö sedan dec-10, ET 6/6-11, testdag 23/6 minus, FET prel   9/8, inga ägg klarde upptining, Nytt försök Åbo  ET 30/11-11 o 2 till frys, Testdag 15/12 -11 , VUL 12/1-12 Väntar tvillingar Övrigt:

• WannabeFler

Tack Tjobabi och Lie för svar! :) Jag och maken gick förbi Harald i måndags när han lämnade provet. det såg mycket spännande ut och jag skulle gärna prova. men denna gång reser jag själv och det känns lite märkligt att gå dit själv... Kanskee ändå ska ta en sväng förbi och kika... Men det lutar åt cafét i varuhuset, åtminstone för lunch. Men jag behöver ju äta middag också då planet inte går förrän nio ikväll :( Nej nu dags för lunch, knappt två timmar kvar till insättning... Kram

• WannabeFler

Hej! Mårran, stort grattis! Och kul att höra av er andra, hur det går för er! Insättningen i onsdags gick ju smidigt och jag fick ett litet fyrcelligt klass3 embryo. Av femton befruktade var det ingen som var bättre än klass 3. Två var inte bra nog för infrysning så tolv gick t frysen. Jag vet att det är fina siffror, men skulle ändå så djupt önska att det fick gå vägen redan vid första ET. Nåja.... Försöker inte tänka på det för mycket. Om knappt två veckor får vi veta. Ni som redan plussat och sen fortsätter m UL, i vilken vecka har ni gjort det? Kan man göra det på MVC eller måste det vara något särskilt ställe? Tänkte att vanligt UL på MVC är billigare än om jag gör det på Fertilitetscentfum, där jag gjort mina två första. Kram!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011