• mirakel

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

Pia700 OJ! Där ligger man ju i lä med sina 2 och 3 ägg.... Otroligt! Det är det bästa resultat jag hört talas om!! Vilken lycka. Hoppas nu många blir befruktade oxå! Kram

Ypke. Jag förstår dig!! Jag kände/känner för egen del att tiden är så himla knapp...därför gjorde vi FET försök direkt. Kram

Vi har nu bytt kö till Helsingfors!

Känna bra. Troligtvis framme i nov -13.

Fundrar på om vi ska försöka i Spanien eller Ryssland innan dess....

• mirakel

Ypke - när vi gjorde FET senast ringde de dagen innan plan insättning o sa att det överlevt upptining. Sedan vet man inget förrän morgonen efter, alltså på insättnings dagen om det fortfarande lever/fortsatt dela sig osv. Så man KAN få vända om ej ngt (vi hade ju bara ett) ägg klarat sig GRATTIS Tuvalina. O håller tummar nu Ninacamilla. Kramar!

• mirakel

Härligt Ninacamilla!! Hoppas nu!!
    Tuvalina (och alla andra) - Apotek Dr Morris har tester som reagerar redan vid 10 mIU/ml . Säger som övriga, testa igen. Helst blodprov.  
    Vi mailade Helsingfors och fick, sedan efter att vi bett Tammerfors sända över journalerna, en plats i kön. Verkar inte som om vi behöver åka dit för nåt första besök/ta fler tester. Hoppas nu att de hittar en superdonator till oss som ger oss många!! och BRA!! ägg.
    (Känner sig ju lite "lurad" nästan när man får 2 och 3 ägg... ) 
    Vårt första försök gjorde vi i april 2012 och i maj gjorde vi FET, så det går att köra på direkt  om det inte kommer något sommaruppehåll i vägen....

Hej hopp.

• mirakel

Ang. Gonapeptyl. Till mig så.de att den skulle tas just embryots 6e dag. Därav att det är så olika tidsmässigt efter insättning som man kan få ta sprutan.

• mirakel

Vet vi någon hittills som tagit gonapeptyl och som det lyckats för?

Håller tummar för er nu ninacamilla och pia!!

Spännande m start även för er Tilda76....o ja ibland önskar man att det var lättare att söka svaren, men annars bara fråga igen!

• mirakel

Åker du båt då??

Vi har ej åkt till Helsingfors tidigare. Utan till tammerfors. Men båt till åbo om man tex är medlem på Viking kan man ju få under 400:- Tor. Och tåg åbo till Helsingfors kan ej kosta mer än max 300 enkel. Men det går ju båtar direkt t Helsingfors. Bli medlem i rederiets club så blir det skitbilligt!!

• mirakel

Emmaoper om slemhinnan är uppåt 18 mm. Så var den för tjock... Sa de när jag frågade...! Gonapeptyl... En spruta man tar embryots 6e dag som ska hjälpa till när det ska fästa. Jag har fått det en (sista) gången av 4.

• mirakel

Tuvalina, hoppas att det trots allt är något som växer hos dig! Har du fått något defenitivt svar än? Blodprov? Kram

• mirakel

Tuvalina....det kan ju vara för att vi vid båda FET försöken bara haft ETT embryo att tina.

(fick ju vid första försöket totalt 2!! Ägg och vid andra totalt 3!! O på andra satte vi ju in två färska o frös ett)

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011