• myran

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

EmmaoPer skrev 2013-06-03 21:46:06 följande:
    Vet ngn hur det är utomlands, får man alla donatorns ägg eller måsta man dela?
    Vi har varit på AVA i Åbo. Där får man alla ägg.
  • myran

Tuvalina, åh nej vad tråkigt! Det verkade ju så lovande först. KRAM! Du och Ypke med respektive får försöka ha en skön, vilsam sommar trots ledsamheterna och vila upp er inför hösten och nytt försök. Hjärta

• myran
    mirakel skrev 2013-06-05 09:31:16 följande:
    Fått brev från FK idag. Vifår ersättning :) behöll!
    Glad
    Ypke skrev 2013-06-05 19:00:52 följande:
    Hej! Vi har fått beviljat ersättning för vård utomlands av försäkringskassan Får tillbaka hela kostnaden (utom resa, uppehälle och läkarbesök o mediciner här i Sverige)!!
    Jag ska sjunga Du gamla Du fria med extra hög röst imorrn - visst är detta fantastiskt?

Grattis till ersättningen tjejer!!! Jag vet vilken lättnad det är Solig
    Pia700 skrev 2013-06-05 09:36:27 följande:
    Mirakel vad bra att ni får ersättning! Ska skicka in mina papper så fort som möjligt. Tog det lång tid? Vill inte fråga hur gammal du är men tror du att min ålder (42) kan skapa problem hos FK?
    Lugnt, Pia 700. Jag fick ersättning vid 44 års ålder. Det är bra att skicka in papprena snabbt, vill de ha kompletterande uppgifter hör de av sig, så man behöver inte oroa sig att man inte fått med allt. Vi har ringt och pratat med dem när vi varit osäkra och de har varit trevliga och hjälpsamma. Det tar några månader innan man får svar, se'n går det rätt fort att få pengar om man fått beviljat Glad

• myran

NinaCamilla, fy fasenvad orättvist! Jag blir så ledsen för er skull!!! Jag förstår att du undrar vad det är som inte vill funka och hoppas att någon bra lösning dyker upp inför nästa försök. Ni borde ju få all hjälp att lyckas, det var ju er tur nu. Hoppas också att du orkar och vill komma igen Hjärta

• myran
    Lie71 skrev 2013-07-09 20:00:26 följande:
    Hallå vänner, hur går det för er i sommarvärmen?
    Nu har det varit tyst ett tag och jag hoppas ni har haft en bra midsommar  
    Jotack, det närmar sig med stormsteg, 25 dagar till bf. Mindre, gissar jag
    Hoppas ni alla andra har en fin sommar!
    Spännande Tilda, gissar att tråden vaknar om en dryg vecka då?! Flört
  • myran
    Tuvalina skrev 2013-07-26 20:28:15 följande:
    Hur går det Myran?
    Äsch, dumma sida som ibland/ibland inte talar om att det kommer nya inlägg Tungan ute

Nu har jag läst ikapp. Tänk, vi har alla en spännande höst framför oss. För ett år se'n väntade jag på donator och nu sitter jag här och väntar på förlossning. Känns som om det gått en evighet, men ändå har det gått fort!
    Tänk på det tjejer, för 1½ år se'n var jag övertygad om att hela ÄD-resan gått åt h-e, embryona var slut, pengarna var slut, hoppet borta.
    Nu sitter jag här, igår hämtade vi hem vagnen och i natt hade jag hemska förvärkar Skrattande Plötsligt händer det, även om trisslottsmiljonen stundtals känns både närmare och mer trolig.

Längtar ihjäl mig efter vårt lilla barn Hjärta nu när mina två kompisars småpluttar kommit ut och jag fått hålla dom så fattar jag att det är ju en riktig bebis som sparkar därinne, med sina små fötter! Att Gravid = Baby har inte alls varit självklart förrän nu Skrattande

Nu får vi bara v-ä-n-t-a på att den ska bestämma sig för att komma. Det är 17 dagar till BF men eftersom jag är lite öppen och har haft små blödningar, ev. har vattnet gått (eller så kissade jag på mig...) och det kommer fler och fler förvärkar så kan det vara på gång när som helst!
    Samtidigt är jag ännu nervös över att något ska gå snett, har tyvärr rätt många hemska erfarenheter av sena graviditeter hos människor i min närhet. Så vi har varit rätt mycket på förlossningsavd och de har varit underbara. Oron får man nog lära sig hantera och leva med, den lär inte gå över när bebisen kommit Flört

Ni kan vara alldeles säkra på att både jag och bebisen håller alla tummar och tår i höst!!! Hjärta
    Jag njuter INTE av värmeböljan, kan jag lova!!! Svullen och kokhet och får inte bada... Njut ni som kan Solig

Stor kram till er allihop! Jag längtar så efter att höra om Plus och graviditeter i tråden!!!
  • myran
    Tuvalina skrev 2013-07-29 12:42:21 följande:
    Vi har fått tid för FET 13/8 kl 14.
    Hurra, du och Ypke har tid på mitt BF-datum, måste ju vara ett gott tecken
  • myran
    Tuvalina skrev 2013-08-16 08:57:32 följande:
    Myran, hur har det gått för dig/er?

Lie, visst blev du gravid efter FET?

Tilda, vad kul att ni fått en donator. Blev det den som utseendemässigt skilde sig lite från dig?
    Tuva: Har gått 4 dagar över tiden så det är tungt och otåligt ...och helt otroligt spännande!
    Håller nu tummarna för att dina två små fäster ordentligt Hjärta
    Tilda76 skrev 2013-08-16 05:58:23 följande:
    Hej. Jag undrar lite varför ni verkar tycka att Åbo är sämre än Helsingfors? Vad bygger ni det på? Vi har fått en donator i Åbo nu och håller tummarna för att allt ska gå vägen.
    Tilda: Jag har en positiv bild av Åbo. Det känns ju lite kliniskt och så framförallt vid insättningen, det är tidseffektiv läkarvård som gäller. Inga krusiduller. Jag har haft en lite längre tunika på mig så känner man sig inte så utsatt när man klätt av sig, även om jag inte är blyg så känns det mer skyddat liksom Tungan ute Jag har känt mig väldigt känslig vid insättningarna, det är ju så mycket mer emotionellt och stort för oss än för dem... Jag har t.o.m. sparat den lilla plastskålen som embryot låg i, som de slängt i papperskorgen. Där låg en gång min lilla bebis som nu kommer ut vilken dag som helst! Hjärta

Tycker de är rara och hjälpsamma om man hör av sig med frågor, oro eller problem via mail och telefon.
    Var inte rädd att stå på dig om du t.ex. känner att du vill ligga kvar en stund efter insättningen. För mig var det viktigt och kändes rätt även om de sa att det inte spelar någon roll.
    Lycka till!!!

• myran

Åh Tuvalina GRATTIS!!! Vad roligt att höra! Ta det nu lugnt och njut! KRAM!!!

Till oss kom en helt underbar liten pojke 21/8 Hjärta 4,4 kg tung och 52 cm lång. 20 års längtan är över, jag kan inte se mig mätt på underverket... Jag älskar honom oändligt!

Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011