• Myra

Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

JZ79 skrev 2014-11-01 16:41:35 följande:
    Fast det dröjer ju nån vecka kanske innan du börjar med Progynon eftersom du ska ha mens i några dagar, sen vul och sedan få besked. Du synkas med donatorn och de styr dig efter donatorn eftersom du fått Procren.
    JAg och min donator låg redan lika och därför går det fortare för oss. Ta det lugnt, det stämmer nog rätt bra att det kan bli v 49-50 för er eftersom det lär dröja minst nån vecka innan du börjar med Progynon..
    Ring och prata med Marjo om du är osäker, men när jag läser vad du skriver så låter det som om tidsplanen är korrekt.
    Kram!
    Man är lite nojig att det ska bli fel. Skulle inte mannen resa bort en vecka så hade det inte gjort något. Kom lite blod idag så mensen är på gång. får se om den kommer igång i morgon eller på måndag. Kommer ringa henne på måndag så får se vad hon säger då. 
  • Myra

Välkommen sira. Vi är flera här som bytt från Helsingfors till Åbo pga kön har växt i Helsingfors.

• Myra

trodde mensen skulle komma igång idag men fortfarande bara lite blod. Hoppas den inte strular nu. Den borde inte göra det nu när man ätit en kur primulot nor.

• Myra

Så spännande i tråden nu. 
    Mensen kom igång i natt så det var inga problem. Vul på fredag och  progynon på Onsdag nästa vecka. Var inte så noga om jag gick på vul torsd, fredag eller måndag. Dom vill bara se om slemhinnan är tunn. 
    Nu jäklar kör vi.;) 

• Myra
    JZ79 skrev 2014-11-03 20:01:52 följande:
    Sira, välkommen! Vi bytte också från Helsingfors till Åbo och de har hittat donator till oss och om ca 2 veckor ska vi dit och göra behandlingen Skrattande.

Myra, va skönt att vara på G!

Fått räkningen från Åbo..blev förvirrad, trots att den är delvis på svenska. Räkningen från Helsingfors var på finska, men den förstod jag bättre Åbo´s räkning innehåller två olika mottagares kontonr med IBAN och BIC. Vet inte om det är två olika banker, Nordea och Pohjola? eller är det typ som våra post- eller bankgironr kanske.. Nordea har ett eget IBAN och BIC, samma med Pohjola.. *förvirrad* Får ringa Åbo imorgon..känns onödigt om 68000kr hamnar fel FörvånadObestämd Räkningen skulle varit betald idag, men nämnde till koordinatorn förra veckan att vi väntade på att pengar skulle flyttas över till kontot innan vi kunde betala..
    Har fått tid för VUL just den dagen Åbo önskade, skönt att det är lätt att få tid hos den gyn som hjälper mig (fast för 1200 kr så tar de väl sig tid Flört)
    Jag pratade med banken i Fredags om lån och betala räkning till annat land. När vi betalade räkning till Helsningfors för besöket i våras så var man tvungen att göra en internationell betalning på hemsidan. Var lite osäker hur man gjorde och passade på att fråga i fredags. Dom har tydligen ändrat hur man gör för att förhindra pengatvätt till andra länder så man måste be banken om hjälp när man ska betala räkning till annat land. Jag mailade över en bild på fakturan till bankkillen. Mailade honom igen idag för jag ville dubbelkolla om det kom fram. Var kort dag i fredags. 
    Vår ska vara betald i morgon så måste också maila Åbo och säga att vi behöver ett par dagar till pga banken. 
  • Myra
    JZ79 skrev 2014-11-03 21:05:59 följande:
    Vi betalade ju till Helsingfors i juli kanske och då kollade jag med banken och aktiverade nått som skulle göra att jag kunde betala internationellt. Trodde det va lätt som en plätt nu tills jag kollade lite extra och upptäckte det fanns 2 olika banker..eller vad det nu är. Ringer imorgon bitti och kollar. KAn vara så enkelt som att de har postgiro och bankgiro att välja på. Skulle ringt banken nu ikväll, men har inte orkat..dessutom kanske inte dom heller vet vad Pohjola är..Nordea förstår jag
    Jag har inte tittat så noga på fakturan men det står samma på min. Jag tror banken kommer betala den åt oss. Man måste tydligen ha hjälp av banken vid alla utlandsbetalningar. Något nytt och som kan ha kommit sen du betalde i somras
  • Myra

Vilken båt till Åbo är trevligast och bäst pris till Åbo. Vet inte om det skiljer något mellan Viking line och Silja line/Tallink men kan gärna betal lite extra för att slippa party party och få åka lite trevligare..;)

• Myra
    JZ79 skrev 2014-11-04 10:24:41 följande:

Nu är räkningen betald och kontot ekar tomt.. Obestämd Ringde Åbo och de förklarade att de har 2 banker med respektive kontonr och att jag kunde välja vilken jag ville. Ungefär som jag trodde, men som sagt..att skicka nästan 70 000 kr fel kändes ju inte så lockande. Valde också deras Nordea konto..den andra banken heter Pohjola.. 6 dagar kvar till vul, hoppas Progynonet gör vad det ska..

Nu är även våran räkning betald. Känns helt sjuk mycket pengar. Banken hjälpte mig och vi hade en dialog på mail. Han ringde mig senare och var också osäker med 2 olika banker. Så även för dom är det inte lätt. Tur du hade kollat upp för då hade jag ett svar till banken.;) 
  • Myra

Man kanske inte ska läsa allt på Aftonbladet. Spermabank stäms, fel färg på barnet.

Jag är inte orolig men lite typiskt att sådant dyker upp nu.

• Myra
    JZ79 skrev 2014-11-05 18:50:14 följande:
    ojdå, vilket land var det i? Inte Finland? Fast jag är inte heller orolig. Vill bara ha ett barn, spelar ingen roll vilken färg..men det är klart att jag förutsätter ju att donatorn ser ut så som kliniken meddelat..
    Jag vet inte vart, man måste vara plusmedlem för att kunna läsa allt. 
    Jag är inte ett dugg orolig att det ska bli något tokigt.  Donatorn träffar dom ofta på vul och äggplock, det syns ju inte på spermier vem donatorn är. 
    Det viktigaste är att det är en friskt barn.
    Men det är lite typiskt att sådana artiklar dyker upp just nu. Har för mig att jag läste något annat om äggdonation för ett tag sen men minns inte vad det var. 
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011