JZ79 skrev 2014-11-03 20:01:52 följande:
Sira, välkommen! Vi bytte också från Helsingfors till Åbo och de har hittat donator till oss och om ca 2 veckor ska vi dit och göra behandlingen
.
Myra, va skönt att vara på G!
Fått räkningen från Åbo..blev förvirrad, trots att den är delvis på svenska. Räkningen från Helsingfors var på finska, men den förstod jag bättre
Åbo´s räkning innehåller två olika mottagares kontonr med IBAN och BIC. Vet inte om det är två olika banker, Nordea och Pohjola? eller är det typ som våra post- eller bankgironr kanske.. Nordea har ett eget IBAN och BIC, samma med Pohjola.. *förvirrad* Får ringa Åbo imorgon..känns onödigt om 68000kr hamnar fel
Räkningen skulle varit betald idag, men nämnde till koordinatorn förra veckan att vi väntade på att pengar skulle flyttas över till kontot innan vi kunde betala..
Har fått tid för VUL just den dagen Åbo önskade, skönt att det är lätt att få tid hos den gyn som hjälper mig (fast för 1200 kr så tar de väl sig tid
)
Jag pratade med banken i Fredags om lån och betala räkning till annat land. När vi betalade räkning till Helsningfors för besöket i våras så var man tvungen att göra en internationell betalning på hemsidan. Var lite osäker hur man gjorde och passade på att fråga i fredags. Dom har tydligen ändrat hur man gör för att förhindra pengatvätt till andra länder så man måste be banken om hjälp när man ska betala räkning till annat land. Jag mailade över en bild på fakturan till bankkillen. Mailade honom igen idag för jag ville dubbelkolla om det kom fram. Var kort dag i fredags.
Vår ska vara betald i morgon så måste också maila Åbo och säga att vi behöver ett par dagar till pga banken.