Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Hejsan allihopa.
Jag är ny här och tänkte presentera mig lite.
Jag är 34år och bor strax utanför Malmö.
2011 har varit mitt värsta år i mitt liv, men mkt sorg och tårar. Fick reda på i januari att mina äggstockar förstörts av cellgiftsbehandling (för behandling av reumatisk sjukdom) och som pga gjort att jag kommit i för tidigt klimakterium. Vilken chock att få reda på detta! Tyckte en lång tid att det var mest synd om mig i hela världen & sedan bli ständigt påmind när alla omkring en får barn & ser det som världens självklarhet. Det har gjort & gör mig riktigt upprörd. Avsaknaden av hormonerna gjorde inte det bättre heller...betedde mig nog som värsta klimakterie-kossan om jag ska vara ärlig.
Men nu, snart ett år senare har jag med många kuratorbesök och samtal med min man och lite hormontabletter på det ...börjat hitta tillbaka till mig själv. Bearbetat sorgen med att inte kunna få egna barn. Börjat se på det hela annorlunda. Kan skratta igen.
Sedan september står vi i kö för äggdonation på RMCi Malmö men beslöt oss för skynda på det hela...sagt och gjort..den 12 december var vi på vårt första AVA-kliniken i ÅBO.
Sånt trevligt bemötande man fick där. Kändes så bra när vi gick därifrån. Nu är det bara att vänta...
Det var faktiskt min man hittade denna tråd till mig. Vilket jag är glad för. Känns inte så ensamt med problemet längre.
Alla fall vi jag önska er alla en god fortsättning på julen.
På återseende!
Mvhh Plingelan