Inlägg från: BollanB
|
-
-
Japp, funderar på Finland. Under processen har jag kommit fram till att om det är möjligt vill jag ha en donator där ett ev barn själv kan välja om det vill veta identiteten på den kvinnan som donerade äggcellen och den genetiska koden.mirakel skrev 2011-08-21 10:51:49 följande:Bollan - tror att de flesta här har valt/tänker välja AVA kliniken i Åbo eller Tammerfors (eller?) Funderar du på o prova i Finland?
Skulle gärna vända mig til AVA, men Åbo o Tammerfors ligger lite avigt till. Vill helst hitta en klinik i Helsingfors, dit kan jag ta direktflyg.
Jag har hittat tre kliniker Väestöliiton och Felicitas, som tyvärr bara tar emot finska patienter.
Fertinova däremot kan hjälpa till. Åldersgränsen är 45 år. De ha 1-2 månaders väntetid till första samtalet, därefter ca 6 månaders väntetid på en donator.
Jag kanske ändå gör ett försök i Riga medan vi väntar, jag känner att tiden rinner iväg....vill ju så gärna att vi två skall bli tre! -
Lyckligtlottad1982:
Jag är verkligen ledsen för din din skull, kan bara önska lycka till när ni tar nya tag med frysförsök.