Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
Vad kul att följa fler som gör ÄD i Finland!
Jag står också i kö för ett första ÄD i Tammerfors sedan i början av mars. Men jag har inte hört ett knyst om att det skulle börja närma sig. Nu blir jag ju nervös.... Det är ju förstås så att det säkert skiljer sig beroende på önskemål man har på längd, hårfärg och ögonfärg, men ändå.... Vem är din behandlande doktor där?
Jag har gjort flera IVF med egna ägg i Tammerfors och kanske förklaringen till att vi inte hört något är att vi just avslutat det sista. Jag fick missfall (fjärde) och var inne för skrapning i torsdags. Så jag är inte precis mottaglig för en ÄD än, varken fysiskt eller psykiskt. Jag är oerhört tacksam över att kvinnor donerar sina ägg, men just nu är jag också oerhört ledsen över att inte mina egna ägg kan hjälpa mig att bli mamma. Hur har ni andra tänkt kring sånt? Har det varit självklart för er genast eller har ni mognat in i processen?
Sen har jag inte ens tänkt tanken att de kan föreslå donatorer som inte överensstämmer med ens egna värden. Hu, vad svårt att ta ställning till sånt. Tackar man nej så vet man ju inte hur länge man får vänta. Samtidigt som det är stora beslut som måste kännas rätt.