• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Välkommen till tråden J1979. Tråkigt att du behöver vara här men som sagt är alla fantastiskt stöttande och det är rätt skönt att få skriva av sig ibland och man vet att de som läser verkligen förstår...

Jag fick också tillbaka mensen direkt efter mina båda MA. Kunde också räkna dagen jag tog cytotec som cykel dag 1. Håller tummarna för att din kropp återhämtar sig bra.

Tycker också att du ska se det fantastiska i att ni kan bli gravida. En mycket bra börjanGlad   

• Draken
    tm78 skrev 2012-01-19 20:57:51 följande:
    En pakt? Hm... Ja, det kanske kan få mig att motstå frestelsen att testa för tidigt Glad Kanske alltså Tungan ute Men om jag knäcker innan nästa torsdag så lovar jag att åtminstone erkänna det för er Tungan ute
    Men just nu är alla symptom som bortblåsta - så det är nog tyvärr en skenis denna månaden också. Blir så trött på mig själv Rynkar på näsan

Lite väl tidigt att säga att det är en skenis tycker jag allt... Skrattande

Tabbs och mtt78, händer det något skoj till helgen så ni håller er sysselsatta? 
  • Draken

Haha, jadu, alla dessa papper som hamnar överallt... Det var någon som sa till mig att ett rörigt skrivbord speglar ett fyllt inre...så jag lever på det...Drömmer...men tänk vad man känner sig duktig när man tagit tag i det?

Åh vad underbart att bo där det finns snö...här i storstaden har vi inte haft mycket av den varan. Ut och njuuuut! Bor du nära ett alpinberg blir jag ännu mer avundsjuk...

• Draken

Oh no, nu blandar jag ju ihop er...nästan iaf... :)
    Vänta på BIM är ju så mycket segare än att vänta på ÄL. Jag vet inte vad jag ska ge för tips...själv brukar jag försöka hitta på så mycket som möjligt och gärna saker som kan bli svårare senare...

• Draken

Nej, då var det inte meningen... Saker som tar lite tid brukar ju vara värt det ännu mer...
    Spännande att se vad ni hittar för boende senare :D

• Draken

Har också hört att morgon inte ska vara det bästa för ÄL-test...men jag har jättesvårt att få in det någon annan tid under dagen och framför allt inte om man inte ska ha druckit vatten på 3-4 timmar innan...tänkte om det verkligen spelade så stor roll...men tack för era svar...då tror jag att jag kör på morgon ändåGlad

Har nog inte ÄL förrän nästa helg...ville bara vara lite förberedd.

CT11, håller tummar, tår och skickar massa goda tankar till dig imorgon{#emotions_dlg.flower}          

• Draken
    Tabbs2 skrev 2012-01-23 09:22:38 följande:

Hallåj på er!

Draken- mitt nick började T o slutade med abbsFlört...
    Jag testar två ggr per dag, en direkt på morgonen o en på kvällen typ vid 8-tiden...då känns det som jag får bättre koll på när stegringen verkligen är...(spannet blir mindre liksom)

CT- håller tummarna idag då!

JLD- tråkigt med huset men du ska se att det kommer ett ännu bättre snart!!

tm- jag känner mig oxå väldigt ogravid o neg...lite öm i brösten men det har jag tydligen varit de senaste cyklerna...hmmm får väl inse att det är ett nytt pms tecken...bläää

Under helgen har jag funderat en del o bestämt att jag måste sluta fokusera så himlans på det här...jag har sagt till min akupunktör att jag slutar o jag tänker sluta med tempandet o även ÄL-test...orkar inte längre när alla tankar kretsar kring den här jädra verkstan...

I know youSkrattande

Jag håller med dig fullständigt...vad fasiken...av alla tankar hit och dit blir man ju knäpp...
    Jag har också slutat tempa och efter den här ÄL-perioden är mina test slut...de räcker nog inte ens...så jag är lätt med i din "inte testa och fokusera på annat pakt"...

Ett litet roligt projekt kanske skulle vara något?  

• Draken
    CT11 skrev 2012-01-24 15:49:13 följande:
    Jag vet att jag inte "borde, och jag vet att jag drar ned mig själv och säkert er också.. Men idag känner jag mig bara hur ledsen och rädd som helst. Så snart jag slappnar av kommer tårar och jag sitter här på jobbet med blanka ögon, går in på toa och gråter kommer ut o lossas som ingenting såklart och sen kommer tårar igen bakom dataskärmen. Det känns obarmhärtigt och så orättvist. Att få barn "ska" vara någonting positivt och naturligt, komma av kärlek bla bla bla. Inget av det känner jag och min sambo just nu. I ett tappert försök igår skojade vi om runk på burk (rimmar nästan) men idag kom sorgen. Kö till ivf?? Overkligt. Kram t er

Det är ju därför vi finns här. Du ska vara precis hur ledsen som du är. Att inte våga känna sorg leder knappast till att du mår bättre (och inte vi heller för den delen).

Ja, det är fruktansvärt orättvist och utan logik. Jag tror att jag har skrivit det förut...om det är något jag har lärt mig är det att de sakerna man fått kämpa otroligt mycket för är värda så mycket mer när det väl lyckas... Nu menar jag inte att vi kommer att älska våra barn mer än någon som lyckas direkt men jag tror att det kommer väldigt värdefull erfarenhet som vi på olika sätt kan ge våra barn... Jag tror det enda vettiga är att fortsätta att älska livet och aldrig ge upp så lovar jag att vi alla lyckas förr eller senare.

Det var djupt men jag som inte tror på något "annat" tror iaf på karma...
    ...och att drakar enbart lyfter i motvind...Flört

STOR STYRKEKRAM      
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-01-24 09:33:07 följande:
    CT- ja det är väl märkligt att läkare inte kan vara lite mer sympatiska...men jäkla skönt att det verkar hända lite grejer! Måste ju va skönt att ha en slags plan? Hmm har för mig att jag hört att pergotime kan hjälpa de som har PCO, men d va inget hon nämnde? ( eller är det d som menas med äggstimulering kanske:) )
    Vårt kök skulle oxå behöva en uppfräschning!

tm- hur känns d idag då? fortf inte testat ngt? Jag känner INGET men va ändå tvungen att testa idag...nada/zip/zero/inget!:)
    Jag är oxå ganska omotiverad på jobbet (märks ju om inte annat av att jag hänger här hela tiden:) ) men ska försöka intala mig att det kul!
    Åh badrum vill jag oxå renovera:)

JLD- jag kan oxå va så där omåttligt hungrig ibland...tror man kan bli d om man e lite nere o deppig o så...
    Har du förresten kollat att allt hcg gått ur kroppen?
    Usch låter tungt utan semester, de måste man ha för att orka:) Men du kommer hitta ork när du väl ska flytta för då är det ju så kul o spännande samtidigt:)
    Ja du vart vill inte åka;) men tid o pengar sätter som vanligt stopp! Vi lutar åt att det blir azorerna över påsk...min sambo har tjatat om de i typ nio år nu:)

Draken- hur går? närmar sig ÄL?
    Åh, Azorerna, vad spännandeGlad 

Nu byter jag ämne till ett tidigare...Starta ett företag då Tabbs? En dröm som du kan spåna på kanske?  

Kan inte bestämma hur jag gör med ÄL-testen...är på dag 12...har inte börjat testa än...men brukar iofs ha sen ÄL...och vill helst skita i det...
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?