• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Vikten igår var 2140! Jippi!!!! :D

• Draken

CT, jodå, han har ett namn. Är lite försiktig (knäpp kanske...) när det gäller internet med vissa saker så jag inboxar dig...

Tm, undrar också?!

Var på ny vägning igår 2280. :D Tänk om man själv gått upp i samma takt. Huva!!!

• Draken

Tm och Tabbs, jag är ett av era största heja-fans nu.
    Tabbs, har en nära vän till mig som är i exakt samma "process" som dig nu och hos samma läkare. Hon tog sina blodprover idag.

Jo, pöjken sover, äter, sover, äter...och växer...ny vägning imorgon.

• Draken
    tm78 skrev 2012-10-23 08:42:00 följande:
    Idag har jag tagit två sprutor på morgonen, och antagonisten var lite värre än hormonstimuleringen. Tjockare nålspets = svårare att komma igenom huden = gjorde ondare. Men ingen större fara.

Du gör det bra!
  • Draken
    Tabbs2 skrev 2012-10-23 09:45:45 följande:

Draken- va himla skönt att allt går så bra med er lille:) måste vara en otrolig lättnad! Hur mår du nu då? Hur känns allt? Va tycker din man/kille om att blivit pappa?
    Spännande att du har en kompis som ligger i fas med mig, få se vem som blir först då, hehehe:) Nä men skämt å sido så e d ju intressant att höra hur det går för dem... Jag har räknat ut att om ALLT går supersmidigt o så snabbt det bara kan så har vi barn absolut tidigast feb 2014..."bara" tre år efter att vi skulle fått om vår första grav inte blivit MF..

Jo, jag har inte riktigt förstått än att vi är tre. Min sambo är helt fantastisk. Han gör allt för oss. Tror inte han heller förstått rikigt än dock...

Ja, tänkte också att det är så otroligt mycket vanligare än man tror att ta en "längre väg" mot ett barn.
  • Draken
    CT11 skrev 2012-10-23 11:31:51 följande:
    Vi har införskaffat det mesta, men vissa grejer känns oöverstigliga. Ska man köpa blöjor redan nu?? Kräm t röd skärt?? Fniss. Ingen aning!

Ska börja gå en kurs i Mindfullness inför Förlossning och Föräldraskap 19 nov:) Hoppas jag upplever att det ger lite verktyg och inte bara "flum"....!  

Hihi, vi hade typ inte köpt ett jäkla skit, förutom säng, bilbarnstol och barnvagn...
    Förbereda skötbordet med babyolja, någon kräm, tvättlappar, babytops, nacl-lösning (för näsan) kan nog vara skönt. Köp inte för mycket blöjor. Du vet ju inte vilken storlek det blir. Säkert en 1:a på blöjorna men prova er fram...på sjukhuset kan ni ju testa...

Jäklar vad spännande!
  • Draken

Tm, vad klok du är. Du tänker helt rätt tycker jag. Håller med Tabbs om att det ju egentligen bara behövs ett ägg. Det är verkligen din tur nu så oddsen är på din sida. Heja äggen!!!!

Snöuggla, "grattis" till fixeringen!

• Draken

Tabbs, jag fick nidblödning när jag hade missfallen men inte den lyckade gången :D

• Draken

Tabbs, det är väldigt onödigt att deppa ihop nu tycker jag!!!

Tm, håller också tummar och tår.

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?