• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Välkommen till bästa tråden Tjingeling! Här är vi verkligen både ärliga och stöttande som du säkert har märkt;). Jag skulle inte klarat mig igenom min process lika bra om den här tråden inte fanns. Skriver från mobilen så det blir inga stycken. Ego- vi trivs bra här på bb och det fungerar bra med amning av lilltjejen. Hon hade bara tappat 60gr i vikt nu efter två dygn antagligen för att hon äter så mycket. Hem imorgon, skönt!

• CT11

Hej
    Tack för alla fina grattis! Förlossningen var tio resor värre än jag trodde, men även tio resor bättre! Har varit helt endorfinkickad i flera dagar. 2h efter förlossningen stod jag i duschen och gjorde hårinpackning, ansiktsskrubb, och rakade armhålorna! Haha, undersköterskan kom in flera ggr och frågade hur jag mådde, hon trodde jag hade svimmat eller ngt av epiduralen. Jag flög fram:) Ingen förklaring till varken varför hon var så stilla eller varför hon var så liten. Antar att det är ngt som jag bara får släppa och se framåt, hon verkar helt kry och frisk så jag hoppas på det. 

Det går bra här hemma. Lite osäker är man ju på hur man tar hand om en bebis, men det verkar gå bra:) Hon bara äter och sover och byter blöja. Jag är vaken dygnet runt:) Sen i tisdags:)

Tabbs- Lycka till på återbesöket imorgon. Du får gärna uppdatera oss sen! 

Tm- Hur mår du nu?

Draken- Läget med er? Går allt ok med flytten? 

Tjingeling- Lägg gärna in dig på listan så har vi koll:) 

Snöuggla- Läget med er? 

• CT11

Tabbs- trist att du inte fick svar / resonemang som du längtar efter att få, som sagt så är ju barnlösheten jobbig när man inte hittar ngt fel. Visst vill man bara ha en lösning eller anledning, så att man förstår. Att inte förstå tycker jag är det värsta. Och samtidigt, även om jag inte förstår varför dottern är så lugn, måste jag förr eller senare lära mig acceptera hur situationen än är. Mindfullness:). Hoppas du kan gå vidare och känna ny energi med Ivf:en. Där är de iaf vana vid att möta barnlösa par! Kram på dig

• CT11

Hej, ville bara önska alla en trevlig helg. Vår lilla tjej har fått på sig en von rosen-skena.. Inte så kul men nödvändigt. 12 veckor..

• CT11
    Tjingeling77 skrev 2012-12-17 11:41:08 följande:
    CT11 - så bra att det upptäcktes redan nu även om det helt säkert känns lite uppgivet . Här går det trögt. Fortfarande inte någon mens, nu 19 dagar sen.... och inte heller något på stickan.... Kommer väl snart men börjar bli lite trött på att bara gå och vänta... Hoppas ni andra får en bra måndag.. x

Har du kollat upp PCO? Jag har det. Kan påverka!
  • CT11

Grattis Tabbs! Å va härligt! {#emotions_dlg.flower}. Kul att få planera och fokusera på romantikenFlört.  September låter som en perfekt månad för bröllop, ofta fint väder, ganska varmt, många är hemma från semester och kan komma osv. Kanske inte lika svårt att få boka "rätt" kyrka och festlokal heller då.

• CT11

Åh, KRAM tm!! Du, jag rekommenderar att prata med någon professionell. Det kan verkligen ge perspektiv om du träffar rätt person. Säkerligen gör årstiden sitt till... Vet inte om du gillar meditation, men det finns en kvinna som heter Turia som har väldigt fina kroppsmeditationer. Jag har en som gör mig helt lugn i kroppen, och det är ett fint sätt att känna lite kärlek för sig själv och sin kropp. Ska jag inboxa dig filen?? Om du gillar sånt eller vill prova.

• CT11

Tm- låter underbart med tält och kikare. Det är en väldans härlig frihet i att åka på bilsemester tycker jag!

Ego- här hemma går allt bra. Lilltjejen har vant sig vid skenan men det har inte riktigt jag.. Avskyr den faktiskt.... Hon får skavsår över hela ryggen, knäveck, höfterna och den blir bajsig då det är svårt att tvätta henne i vecken och under skenan.  Vi åker till sjukhuset och badar henne varannan vecka, får inte bada hemma. Dessutom blir det jobbigt för henne att ligga på mage iom att axlarna också hålls fast. Om 2 veckor byter vi till s.k Frejkabyxa, det ger lite mer frihet då vi får bada henne hemma och ha blöja och kläder direkt på kroppen och inte utanpå skenan. Den ska hon ha ytterligare 6 veckor. Det känns lite trist att hon är "funktionshindrad" , försöker komma över det men det är svårt. Idag har jag dessutom upptäckt att hon har en grop mellan skinkorna i ryggslutet, en typ av ryggmärgsbråk tror jag. Shit shit blä usch. Hoppas inte, ska höra med bvc på måndag. I övrigt går hon upp bra i vikt och är pigg och så söt så man vill äta upp henneTungan ute

Ha en bra helg alla{#emotions_dlg.flower}

• CT11

Halloj! Härligt tjingeling med weekend! BVC är på fredag. Har inte ringt dem då jag bestämde mig för att inte vara orolig över gropen som jag hittade. På fredag vet jag mer... Phu..

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?