• Draken

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

JLD1979 skrev 2012-05-24 18:15:11 följande:
    Ja jag drömde ju om tjej men det kändes så fel... KÄndes som  en pojke så tydligt.
    Har oxå alltid trott att mitt första barn kommer vara en pojke ända sen jag var liten.

Så nu är det tebax till att hitta namn men nu kan vi fokusera på pojknamn :) Lite lättare.

Vill ni ta reda på kön?
    Nej, vi väntar tills förlossningen...blir det en kille ska han heta Allvin (bestämt sedan länge)...men tjej är desto svårare... Jag gillar Ninja men min kille hatar det och tänker bara på svarta krigsfigurer. Meja är hans favorit... Julia, Emma, Ronja är några andra förslag...

• Draken
    CT11 skrev 2012-05-24 19:14:39 följande:
    Förresten, vi står i valet och kvalet att göra kub. Vad säger ni? Fördelat och nackdelar? Risker att få barn med Downs, är sen hög för oss 30+ ? Draken och JLD, vad gick er att göra kub?
    Jag blev inte erbjuden KUB men bad om det och då skickade BM remissen pga "oro". Jag valde det främst för att få ett extra UL precis som JLD. Hade tom glömt bort den egentliga anledningen till KUB när vi kom dit.

Om man får 1000 eller 5000 kan man ta med en nypa salt... Det spelar ganska stor roll när man gör blodproven. Vi testade en tjej i skolan och hon fick helt olika värden när vi kollade med två veckors mellanrum. Nackspalten är ju som den är medan blodproven kan variera och ge olika resultat beroende på när de tas... Det viktigaste tror jag är att ni bestämmer er innan vad ni ska göra vid olika utfall. 
  • Draken
    Snöuggla skrev 2012-05-24 20:38:44 följande:
    Jag ska göra mitt imorgon blir också 33 snart, jag är jätte nervös.......Får mitt gratis där jag går.

Härligt att du fick så bra siffror :) 
    Lycka till imorgon. Glöm inte att innan säga till om att få med dig bilder hem så att ni inte missar det. Vill ni veta kön?
  • Draken
    Snöuggla skrev 2012-05-24 22:40:10 följande:
    Kan dom se det redan? är bara 12+4
    Nja, de kommer nog inte säga något även fast de anar... De duktiga kan. Får du en bra sidobild kan jag gissa...om du vill veta?
  • Draken

Helt rätt tänkt Snöuggla. Håller tummar och tår för er idag. Du får gärna rapportera när du varit där. Kram

• Draken

Snöuggla! Gud så skönt. Tyckte själv att man slappnade av lite mer vid KUB.

Tabbs, jag tror precis som Snöuggla att det hör till...jag kände exakt samma sak. Det positiva med känslor i denna aspekt är ju att de inte alltid är realistiska. Det känns så långt borta så det är säkert det som sätter griller i huvudet på dig. Jag vågar sätta pengar på att du kommer få behålla ett barn. Du kan bli gravid. Kram

• Draken

Ja, fina bilder JLD :) har du börjat känna några rörelser än? Hört att det känns som en fisk som sprattlar i början...

• Draken

JLD, jag tycker det var jättefint. Tokgrattis! Vaddå ruckel? Jag måste bara fråga, är din kära mor bitter på något sätt? Först klaga på din vikt och sedan inte unna dig glädjen med nya huset? Tycker hon verkar ha lite konstig syn på saker och ting.

Jag tycker ni ska njuta av huset, barnet och er framtid och strunta i negativ energi. Svårt när det är ens mamma såklart.

Vad spännande att du börjat känna. Längtar efter den dagen.

• Draken

Men usch vad tråkigt att du är på akuten JLD, men skönt att den lilla mår bra. Ni är ju iaf på rätt plats.

Var inte meningen att klanka ner på din mamma. Jag tycker bara att det är väldigt onödigt att skapa problem av saker i onödan. Det är verkligen inte föräldrars uppgift. Hade varit skillnad om ni inte köpt huset än. Då kan man ju varna...men vad fasiken, det som är gjort gör man det bästa av. Misstag lär man sig av efter. Inte innan. De ska vara glada för er skull ju!

Ta hand om er nu och hoppas ni får bra vård. Bamsekram

• Draken

Skönt att du fick komma hem JLD och mår bättre :)

Själv drömde jag om att jag fick ett sent missfall...vaknade och trodde fortfarande det var sant. Huva!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?