• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs2 skrev 2012-10-10 13:48:53 följande:
    Hej på er! Grattis till bra TUL Snöuggla o CT! Vad säger de om -14 % CT? är det "acceptabelt"? Själv kom jag nyss tillbaks från första besöket hos zonteraupet. Häftigt tyckte jag att det va! Bättre än akupunktur, kändes mer o passar nog mig bättre! Lite otäckt va att min sköldkörtel svullnade upp under behandlingen vilket han sa kan vara ett tecken på att den ändå inte fungerar riktigt som den ska, trots bra TSH värden...skulle hålla koll på den under dagen o ev ta mig till läkare...skulle oxå be om låg dos levaxin tyckte han...får se vad läkaren vill skriva ut nästa to...hade faktiskt ändå tänkt be om det till både mig o mannen- kan visst hjälpa simmarna att simma bättre o så:) Fick också en del andra produkter som jag ska ta fram till ÄL.. (maca, dhea, kelp o nått thé...) Har också ett plåster vid blygdbenet som bränner o värmer som ska sitta ngra dagar... Så ni hör, kan ju bara gå bra:) Han va väldigt påläst o kändes som mer intresserad o kunnig än många läkare! Han ville inte se mig igen förrän jag ringde o sa att jag fått barn om si så där 9 mån:) OM jag nu inte skulle bli gravid skulle jag komma dit innan ÄL nästa månad oxå... Fick lite ny insipiration o nytt hopp! Bara d e inte illa:) Hur är det med er andra? Kram

Tabbs- låter väldigt spännande!! Vad är nu igen levaxin? Hur hjälper det simmarna? Va glad jag blir att du har träffat någon som gav positiv energi. För mycket sjukhusmiljö och man känner sig lätt lite "sjuk"..
  • CT11
    Snöuggla skrev 2012-10-10 22:39:56 följande:
    Tabbs; tänk om "hindret" är hittat :) hoppas det bra att det känns positivt:). Draken; hur mycket väger er plutt nu? Jag höll en liten på samma vikt som vår för någon vecka sedan känns lite konstigt . Men det är skönt att veta att varje dag blir tryggare. Ct ; -14% är väl inte särdeles alarmerande det är ju lite godtyckligt det där med. Du får äta lite mer ;) och jag lite mindre.

Nej precis. Men man måste ju nojja för någonting, eller hur ?!
  • CT11
    Snöuggla skrev 2012-10-10 12:21:37 följande:
    Haj haj!
    Har varit på TUL idag, en liten tjej visade upp hela härligheten, men inte ansiktet.
    Hon ligger med huvudet ner(fast det visste jag redan) och väger 2121g (32+1 ) +7% :)

Jag har kollat upp irriterande sammandragningar två ggr men verkar inte vara påverkad av dem, förutom att det är lite jobbigt för mig att vara en ständig vattenmelon. Hoppas hon stannar inne några veckor till iallafall.... 

Nu ska jag jobba puhhhhh....

Ha det bra allihopa :) 
    Tappert att du jobbar heltid (antar jag?). Kämpa på! Har du ett jobb där du kan vila dig emellanåt? Tex vilorum eller liknande? Om det känns tungt menar jag. Själv har jag hela grav gått in och somnat i vilorummet....
  • CT11
    Tabbs2 skrev 2012-10-11 09:43:37 följande:
    Draken- lycka till på vägningen då:)

CT- fortsätter Drakens beskrivning av levaxin... det ges om man har problem med sköldkörteln...man testar TSH o ser hur den fungerar.. helst ska man ligga under 2,0 när det handlar om att skaffa barn, en del läkare speciellt utomlands vill trycka ner det ännu mer (mellan 0 och 1). Jag har 1,8 ungefär så det är ju eg bra men man kan ändå må bra av att få en pytteliten dos levaxin (ca 25 mg/dag)..det skadar i varje fall inte. För mannens del är det en del läkare som säger att en låg dos levaxin (25mg) kan hjälpa simmarna att bli lite piggare, bättre svansföring:) skadar inte att prova iaf vid en så låg dos...
    Ok tack:)
  • CT11
    Draken skrev 2012-10-12 09:31:09 följande:
    Vikten igår var 2140! Jippi!!!! :D

Åh va bra Draken!! Hejja hejja! Funkar amningen? Och, om du vill (förstår om du inte vill outa!) men vad heter er bebis?
  • CT11
    Snöuggla skrev 2012-10-12 10:53:47 följande:
    Bra med vikten :) heja :) Jag är duktig och har sjukanmält mig till tisdag fast jag har dåligt samvete :/

Bra där ;) Otroligt skönt att bara vila sig, tycker jag. Har aldrig velat sjukskriva mig och ist alltid gått t jobbet, även med feber, så plikttrogen är man allt. Fast nu när steget är taget m sjukskrivning känns det rätt. Passa på och njut!
  • CT11
    tm78 skrev 2012-10-16 21:20:46 följande:
    Testade i morse, och det var precis lika kritvitt som det alltid är...
    Så nu väntar jag bara på mensen, så att jag kan sätta igång med hormonsprutorna.

Vad skönt att han går upp så bra i vikt Draken!

Hoppas att du får 2 glada gubbar ikväll Tabbs
    Åh Demon. Jävlar va trist tm. 
  • CT11

Kör på Tabbs! Håller med Snöuggla. Vi inseminerades och körde på som tusan flera dagar före och efter ÄL. O det tog sig. Säg till mannen att du bara vill mysa för mysandets skull så kanske han slappnar av:). Om det känns bra för er båda såklart. Kram, kör hårt!

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?