Inlägg från: JLD1979 |Visa alla inlägg
  • JLD1979

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

Tabbs2 skrev 2012-07-10 08:57:03 följande:
    ÄL+12 typ, neg test o spottings..så mensen e på g..faaaan...

HUR gick det igår tm och snöuggla???
    Jävla skit!
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Snöuggla: Grattis till lyckat RUL :)

Draken: Skönt att känna fosterrörelser dagligen även fast det inte altid är så himla skönt. Då och då får min lillkille in riktiga fullträffar och det gör riktigt ont.

TM: HÅller tummarna för Trondheim här och att det går fort som sjutton med allt.

Har vart på landet utan internet så har därför varit frånvarande. Har haft mycket smärtor i tarmarna i samband med matintag och det blir inte bättre då det blir mer och mer trångt i magen efter att junior växer.
    Tur man ska till läkaren imorgon. Tycker han rör sig mindre sen i fredags. Känt han dagligen men inte alls lika mycket och det gör mig nojjig.

Fyllde år igår oxå. Orkade inte fira stort så vi åkte bara hem till mina föräldrar för lite grillat och jordgubbar. Var alldeles lagom.
    Foglossningen är pest. Sover numera på 3 st skummadrasser för att avlasta bäckenet. Så länge jag gör så så känner jag inte av foglossningen dagtid och scholltofflor är skönt att gå runt i. För mig gör det inget att det regnar å så... tycker det är rätt skönt men måste det vara så kvavt å klibbigt? Nätterna är varma. Skulle gärna sova i bilen och sätta ac:n på 15 grader

Imorgon börjar sambon jobba igen och jag har ångest inför det. Vill inte.
    jag har även varit sjukskriven i över 180 dagar så nu ska jag träffa FK för nått möte ang långtidssjukskrivning. vet inte riktigt vad det går ut på. Vet inte vad mer de vill veta som de inte redan vet. Jag blir ju arbetsklös fr den sista augusti oxå så gå tillbaka till mitt nuvrande jobb kommer ju inte bli aktuellt heller. Vem anställer en kvinna som har två månader kvar till BF och sedan ska vara föräldraledig i 1 år?

Har inte orkat ta tag i nått än vad gäller f-penning och sökandet av det osv heller. Måste väl göra det snart oxå. Hoppas ni har lyckats få lite sol på er iallafall

Kram på er Tappra själar!

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Hjärta ÄLHjärta 
    ca 16/7 tm78
    25-27/7 tabbs

{#emotions_dlg.flower}BIM {#emotions_dlg.flower} 
    23/7 35åringen
    ca 31/7 tm78 (försök nr. 16, nr. 10 efter MA)
    ca 8/8 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v27 JLD1979 
    v23 Draken 
    v20 Snöuggla 
    v17 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121114, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    16/7 RUL CT11
    1/8 TUL, Draken
    23/8 TUL, Draken

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Junior mår bra. Han har bara vänt sig om och börjat sparka inåt. Därför har jag känt honom mindre :)

Visa sig att jag hade näringsbrister... igen.Denna gång var det järn, b12, d-vitamin och zink. Så nu blir det b12 spruta och järndropp igen. Det löser sig nog.
    Asså gud så barnmöbler är dyra. Som brios barnsängar... inga speciella egentligen men helt galet dyra. Why? Liksom?!?
    Det enda jag saknar nu är spjälsäng och skötbord. Efter att jag sparkat mig själv i häcken och beställt vagnen dåra :)
    jag har ju mindre än 100dagar kvar till BF men har som ändå inte fattat att jag ska föda och faktiskt få ta med mig bebisen hem. Jag har ju fullt sjå med att hålla honom inne i magen och överleva... Skumt de där... det kanske trillar ner en polett lite längre fram efter att man vart på föräldrakurs å så :)

Tabbs: Spännande med provsvaren.

CT: Skönt att det "bara var" järnbrist :o) Barnet tar ju det det behöver så har du gått ned i vikt och har brister så är det ju du som får ta smällen för det så att säga så bebisen mår med all säkerhet kanonbra :o)

TM: Hoppas på att du kommer få ditt livs födelsedagspresent nu!

Draken: Beställt vagn än?

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    CT11 skrev 2012-07-19 21:04:53 följande:
    Japp, då har man lyckats kirra ett körkort då;) !
    Grattis! Fan va underbart! =)
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979

Hej tjejer!

Förlåt för att jag har varit frånvarande men semester, tarmsmärtor, råttor i förrådet där mitt bohag förvaras och husköpet har en förmåga att suga musten ur en.

Fick riktigt psykbryt när jag av en slump upptäckte råttor i förrådet där alla mina möbler, klder och framför allt bebissaker förvaras. Å de äckliga sakerna hade tuggat på bebisens nya kläder fr Gekås. Så nu står min soffa, mina kläder och bebissaker hemma i föräldrarnas garage. Pappas bil fick snällt flytta ut till vi får tillgång till huset den 3 september.

Inte nog med att få barn är en ny värld. Köpa hus är ju ingen lek heller. man måste ju sätta sig in i precis allt. Placera lånen, välja elbolag och gud vet allt. Hur vet man?
    Snacka om ryskroulette när man inte har en aning. Varför ska man ha mixad el el är det smartare att binda den? Hur länge då? Blir helt virrig av allt.

Semestern var en besvikelse rent vädermässigt. På 3 veckor var det 2 dagar som kunde spenderas på stranden. Så det var min andra sommar i rad som var kass. Nästa sommar ska jag åka minst 10 dagar till solen och inte göra ett skit mer än att sitta vid poolen och mysa med karln och bebis.

Har varit kass på att ta magbilder. Inge kul när man känner sig fet. Nästan gått upp 10kg nu i v 28. vart ska detta sluta med 12 veckor kvar? Förvånad
    Fick reklam fr ellos och ett litet smakprov på höstens kläder som kommer nu. Jag vill ha tillbaka min kropp a la storlek 36/38

Draken: jag har inte känt sparkarna inåt faktiskt. Har varit rätt skönt med en lugnare period i magen då han börjar få kraft i kickarna nu. Känner att han rör sig men inte lika skarpt. Vissa kickar han tidigare har fått in har gjort direkt ont och fått mig att både hoppa och svära till. Hur är det med magen. Upplevt att du fått mer bebisbula än?

Tabbs: Kunde du ta ut receptet?

35åringen: Skönt ändå att veta att utredningen är pågång nu när tydligen mensen bestämt sig för att strula med. Hoppas på en snabb, smidig och smärtfri lösning för er. *kram*

♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Hjärta ÄLHjärta 
    ca 16/7 tm78
    25-27/7 tabbs

23/7 35åringen
    ca 8/8 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v28 JLD1979 
    v24 Draken 
    v21 Snöuggla 
    v17 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/8 TUL, Draken
    23/8 TUL, Draken
    28/8 TUL, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-07-25 14:14:04 följande:
    JLD- usch vilken otur m råttor i förrådet, o d fina bebiskläderna:( Skönt att ni kunde ställa grejerna ngn annanstans! Nu är det ju inte mer än en dryg månad kvar:)
    Jo de e ju en del när man köper hus, men tycker att det lät o kändes värre innan, när man väl sitter i huset e d inte så farligt;) Mitt tips är rörligt på allt:) O man kan ju alltid ändra sen...
    Hoppas du mår bättre med magen o allt låter inge kul att ha ont...men du ser säkert inte alls fet ut, men kan tänka mig att det är en känsla man får när man inte känner igen sin vanliga kropp utan att det tas över av en "Alien":)
    Kunde inte hämta ut receptet...de tar bara originalrecept så får vänta på att det kommer med vanliga posten istället...
    Ja å så slog det mig nu att man ska ju välja elbolag oxå... å ska man ha fast, rörlig el mix där? En till djungel :-P

Typiskt det oxå... hoppas postgången är snabb.... ska de skicka receptet fr grekland då asså? 
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Tabbs2 skrev 2012-07-27 10:03:51 följande:
    Hej på er!
    Jobbar sista dagen i dag, sen semester:)! ska bli gött!

Tror ÄL va i onsdags (samma dag som glad gubbe..hmm) tempar denna månaden o tempen va uppe redan i torsdags o samma idag så utgår ifrån att det var i onsdags då...
    Börjar smörja med progesterAll oxå idag..
    NUU DÅÅ eller va tycker ni?:)

Hoppas ni alla mår bra?

TM- ngra känningar inför BIM?
    Gud så skön känsla... bara timmar kvar till friheten!
    Tycker det låter som en bra plan!

Ha en fantastisk semester! 
    ♥ BF 121021 ♥
  • JLD1979
    Hjärta ÄLHjärta 
    ca 16/7 tm78
    25-27/7 tabbs

23/7 35åringen
    ca 8/8 tabbs

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v29 JLD1979 
    v24 Draken 
    v22 Snöuggla 
    v20 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/8 TUL, Draken
    23/8 TUL, Draken
    28/8 TUL, JLD1979

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?