30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?
Hallåj!
tm- BIM snart, hur går det??
JLD- shit va ni handlat- härligt:) Har ni det mesta nu då?
Hur mår ni andra då? Växer magarna nått?
Hallåj!
tm- BIM snart, hur går det??
JLD- shit va ni handlat- härligt:) Har ni det mesta nu då?
Hur mår ni andra då? Växer magarna nått?
35-åringen håller tummarna att ÄL dyker upp snart då! testar du med äl-test?
tm- surt...men det är ju faktiskt inte över än:) men jag förstår dig man känner på ngt sätt på sig ganska väl vad som e på g...
Hoppas att läkarbesöket blir givande o att ni får hjälp snart!
tm- har tanten dykt upp än?
Jag har hållt igen ordentligt på kaffe ända sedan första graviditeten... Mellan ÄL o BIM tänker jag extra på d o då blir kanske MAX en kopp per dag...
Mitt "trick" är att ta en liten kopp o sen bara en liten skvätt i botten...sedan har jag ganska mkt mjölk i också...
Har idag ngt som kan liknas lite vid mensvärk... hmmm kan inte riktigt komma ihåh om ja brukar ha d el inte...men det är väl bara vänta o se vad/om d betyder ngt...man är ju liite otålig bara:)
tm- trölit att tanten kom ändå...men på måndag har nu ju läkarbesök så d e ju alltid ngt att se framemot;)stämmer fint att jag är på typ ÄL+7...
men idag känns inget så va nog inget speciellt igår ändå... känns verkligen inte som d kommer bli nått den här gången heller..
Fick en sån himla uppgivenhetskänsla just nu... det kommer nog baske mig aldrig att gå...varför händer inget? o varför skulle d eg hända nu om det inte fastnat de andra månaderna... tankarna far fram o tillbaks så jag blir helt yr...försöker intala mig att det INTE är ngt fel på min kropp..att jag kommer att bli gravid o lyckas behålla det...men sen hopplöshetskänslan igen...usch...
Jag gör ju allt vad jag kan för att förbättra chanserna, eller, finns d ngt mer jag borde göra el prova...men om jag tänker på nästa steg dvs Aten eller IVF el liknande så går luften liksom ur mig...
Hoppas ni andra mår bättre?:)
Ngn ÄL än 35-åringen?
CT-tack så hemskt mkt för de otroligt fina orden, de värmer:)
Jag känner mig inte stark, mest otålig o skadad...men det är väl känslor de flesta har ngn gång...
O du är absolut inte gnällig! Inte heller är du oförtjänt av att få vara gravid! Allas kamp o längtan är lika mycket värd och lika betydelsefull...
Förstår dig o de känslor du hade, det är nog inget ovanligt alls att man får olika funderingar o tankar kring sitt liv o den man lever ihop med just när man försöker bilda familj...
Det kommer att gå jättebra, o du kommer att bli en alldeles underbar förälder:)
Förresten har ni inte gjort det tidigare så lyssna på sommar i P1 med Klara Zimmergren. så otroligt mkt igenkänning! Grät o skratta om vartannat o undrade om hon snott en del av mina tankar:)
sverigesradio.se/sida/play.aspx
Hej på er!
Hoppas helgen har varit bra?
Jag badar aldrig, o då menar jag aldrig...men i lördags badade jag hela två ggr:) simmade om omkring lite! Superhärligt o kände mig löjligt fri när jag simmade omkring helt näck i vår lilla sjö;)
Håller tummarna för Snöuggla idag att RUL går bra
och att tm får ett bra läkarbesök!
Ni uppdaterar väl sen?
Kram
35-åringen, fy vad segt! Har du provat att tempa för att se om du har ägglossning? kanske har så kort stegring så den missas? annars kanske du kan be gyn om pergotime?
ÄL+12 typ, neg test o spottings..så mensen e på g..faaaan...
HUR gick det igår tm och snöuggla???
Gomorron!
Grattis snöuggla till lyckat RUL:) skönt!
Draken försök att inte noja, även om jag förtsår att det inte är lätt... Men häftigt att känna rörelser:) Håller dock inte med dig om sommaren;) det känns som den bara regnar bort o inte kommit igång än! Om d fortsätter så här så blir det en greklandresa:) har kollat in ett hotell där inga barn under 16 får vara;)
Tm- härligt att det verkar varit ett bra läkarbesök! Vet du vad dom kommer fortsätta kolla i trondheim?
Själv så fick jag äntligen tummen ur o kontaktade en klinik i Aten, fick svar inom en timme- de ni:) Ska skicka mensblod för provtagning- ureaplasma, mycoplasma, hidden clamydia o lite annat...lite meckigt att få några droppar mensblod i ett rör o blanda med sterilt vatten...men va gör man inte... Bara det här provet går på drygt 2500:-...känns inte så lockande att göra en hel immunologisk utredning utomlands sen. Även om vi har råd med resa, läkarbesök o alla prover så kommer det kosta så ofantligt mkt om jag sen skulle behöva ngn medicin:( VILL inte lägga dom pengarna... Men en sak i taget...vi får väl se hur det går här nu fram till höst först o främst...