• CT11

30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?

HjärtaÄLHjärta 
    ca 1-3/6 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

{#emotions_dlg.flower}BIM  {#emotions_dlg.flower} 
    ca 17/6 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken
    27/3 Snöuggla
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v19 JLD1979 
    v16 Draken 
    v13 Snöuggla 
    v12 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121112, Draken men allt över v 36 är bara bonus...
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

BabyFÖDDABaby
  • CT11

Hallå alla!

Ett tag sen sist, men jag har läst och följt er. Har rest i jobbet hela förra veckan, ska fortsätta flyga Sverige runt nu kommande 3-4 veckorna, ärligt talat vet jag inte hur jag ska orka med.. Smiter från jobbet idag för jag är fortfarande så slut efter förra veckans resor till Ljusdal och Bollnäs... Sundsvall och Luleå nästa. Phew!! Orkar inte, är så slut så jag är helt matt och avtrubbad.

JLD- Min mamma upp i dagen! Argsint och negativ, blir sällan riktigt glad för min skull utan bara rädd och börjar prata om allt som kan gå snett, som inte är bra med mitt val och på vilka otaliga sätt mina projekt kan misslyckas på. Hon tror att det är kärlek, jag HATAR det. Demon. Men hon fortsätter på det spåret, tror inte hon har så mycket annat i livet att tänka på än oss barn och vår framtid.. Jättefint hus, verkligen, GRATTIS!!

Tabbs- Som hobby-psykolog får jag funderingar om din relation till din mamma påverkar bebis-verkstad? Förlåt, vill inte klampa på!! Men jag tror allt i livet hänger ihop. Undermedvetet kanske. 

Draken- usch vilken hemsk dröm!! Förstår verkligen känslan av dessa verkliga och galna drömmar. De följer med på dagen som monster... Jag har mycket sånt sen jag blev gravid och hcg började produceras.

Snöuggla- Grattis till fint KUB-resultat!

Tm- Det har gått en vecka nu sen ÄL, händer det ngt? Någon känsla?

Ego- Vi har bestämt oss att inte göra KUB... Tycker ni vi är galna...? Det tog så hårt på psyket att gå igenom fertilitetsbehandlingen, behöva känna sig som ett vårdpaket istället för ett kärlekspar som skapar ett kärleksbarn.... (suck, dessa romantiska föreställningar...!) så jag orkar helt enkelt inte få ett dåligt värde på kub, eller försöka kontrollera graviditeten mer nu. Har redan behövt kontrollera cykel och simmare, så orkar helt enkelt inte kontrollera själva graviditeten också. Men säg gärna om ni har någon åsikt, jag har den här veckan på mig.

KRAM t allihop! 

• CT11

Tabbs- fy faan, känner så med dig. Det finns inga ord på frustrationen och hur less man kan känna sig. Förstår att du tröttnar på kroppen, även om kroppen ju agerar på sina olika kluriga sätt som inte går att kontrollera så lär man sig kanske aldrig att riktigt acceptera... Tänker på dig vännen! Och som Draken säger... En vända till med att kolla spermier?? Hur långt har du kommit i din research kring det där med immunförsvaret? STYRKEKRAM!!

• CT11

Välkommen 35åringen! Förstår dig precis. Vi gick hos Sophia hemmet och står i kö till Ivf. Som av ett MIRAKEL blev jag gravid med insemination p första försöket. Är fortfarande i chock.. Vi bestämde oss gör att göra kub, förresten.

• CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 31/5 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

ca 17/6 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v20 JLD1979 
    v17 Draken 
    v13 Snöuggla 
    v12 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/6 + 8/6 KUB, CT11
    12/6 RUL, Draken

BabyFÖDDABaby
  • CT11

Välkommen BaraCarro!

Tabbs & TM- håller tummarna!!!!!

Jag tycker att vi ska skåla på lördag när vår finfina tråd fyller 1 år! Vad säger ni? En skål med vatten eller vin eller vad som vid samma tillfälle:)  

• CT11
    HjärtaÄLHjärta 
    ca 31/5 Tabbs 
    ca 19-22/5 tm78

ca 17/6 Tabbs 
    ca 4-6/6 tm78

PlusPLUSPlus 
    11/2, JLD1979 
    1/3 Draken 
    27/3 Snöuggla 
    9/4 CT11

GravidGRAVID VECKAGravid 
    v21 JLD1979 
    v17 Draken 
    v14 Snöuggla 
    v13 CT11   

Nalle BF Nalle 
    121021, JLD1979 
    121203 Snöuggla 
    121215 CT

ÄppleCOMING UPÄpple
    1/6 + 8/6 KUB, CT11
    12/6 RUL, Draken
    9/7 RUL Snöuggla

BabyFÖDDABaby
    ♥ BF 121021 ♥
  • CT11

Heja tråden! Heja oss! Jag skålade i vattenFlört. Det här året tror jag fler av oss kommer att bli gravida, och precis som föregående talare så kommer jag absolut inte lämna tråden bara för att min unge tittar fram!! Vill följa med och veta att det går åt rätt håll för alla här inneHjärta

Själv går jag nu in i vecka 13. Känner mig sjuuuuuuukt illamående, flög i torsdags och fick sitta o andas i spypåse hela vägen, den snälla kvinnan bredvid fick kalla på vatten och hjälpte mig komma av planet.... fy faan.

Har någon nått tips på hur jag lägger fram på jobbet att jag är gravid...? Jag är helt nyanställd (2 april) och anställdes bla. för att resa i Norrland. Orkar verkligen inte med detta resande, gråter när jag kommer hem av ren trötthet och utmattning.. Men så var ju förutsättningarna när jag tog jobbet. Chefen är inte särskilt närvarande eller bra att ha att göra med... Så undrar vem egentligen jag ska prata med men det måste nog ändå bli chefen...... Tips?

• CT11

Ja ni har rätt i hur jag ska prioritera. Det är ju självklart egentligen. Jag jobbar på en myndighet med hr dessutom så det "bör" hanteras på ett bra sätt av chefen... Har bokat mig på intensivutbildning för körkort nu!!! Tjohoo är så otroligt peppad!!:)

Svar på tråden 30+, planerar första barnet, tidigare missfall/MA, BIM juni?